آفتاب

اعتصاب رانندگان اتوبوس در سائوپائولو و بروز هرج و مرج

اعتصاب رانندگان اتوبوس در سائوپائولو و بروز هرج و مرج

تهران-ایرنا-درآستانه بازی های جام جهانی فوتبال برزیل، اعتصاب راننده های اتوبوس در سائوپائولو،تعطیلی نیمی ازپایانه های اتوبوسی این شهر و همچنین رها کردن بعضی اتوبوس ها در خیابان های شهر، به بروز هرج ومرج منجر شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از سائوپائولو، مقامات حمل و نقل شهری می گویند این اعتصاب بر رفت و آمد 230 هزار نفر در محدوده های تجاری این شهر تاثیر گذاشته است؛ در حالی که انتظار می رود این آمار تا اولین ساعات شب افزایش یابد. به گفته این مقامات 28 پایانه اتوبوس در این شهر تعطیل شده اند.

راننده ها به دلیل اعتراض به اتحادیه خود که در مذاکرات با مدیریت شهری افزایش 10 درصدی را پذیرفته بود، اعتصاب کرده اند.

حدود 300 نفر از راننده هایی که اعتصاب کرده اند و به سوی ساختمان شهرداری تظاهرات کردند تا با ˈفرناندو هددˈ شهردار این شهر دیدار کنند، دیگر راننده ها اتوبوس های خود را وسط خیابان های شهر متوقف کرده و از مسافران خود خواستند، پیاده شوند.

این اعتصاب در سائوپائولو در حالی روی می دهد که این شهر یکی از شهرهای میزبان بیستمین دوره جام جهانی برزیل است که باید 12 ژوئن (22خرداد) تا 13 ژوئیه (22 تیر) برگزار شود.

شهر سائوپائولو با 11میلیون نفر جمعیت میزبان بیستمین دوره جام جهانی برزیل طی 23 روز آتی خواهد بود، 15هزار دستگاه اتوبوس بخش کلیدی سامانه بخش حمل و نقل شهری این شهر هستند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N293684

وبگردی