آفتاب

اولین سفر یک کاردینال کاتولیک کره جنوبی به کره شمالی

اولین سفر یک کاردینال کاتولیک کره جنوبی به کره شمالی

یکی از کاردینال‌های کاتولیک کره جنوبی امروز (چهارشنبه) و برای نخستین بار به کره شمالی سفر کرد؛ سفری که در بحبوحه از سرگیری‌ها خصومت‌ها میان دو کره صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاردینال اندرو یئوم سو-جونگ به پارک صنعتی کره شمالی در کائه سونگ که در مرز دو کره قرار دارد، وارد شد تا از این مکان بازدید کند و با کارگران کره جنوبی که در این محل مشغول فعالیت‌ هستند، به گفت‌وگو بپردازد.

مقام‌های کاتولیک کره جنوبی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها را درباره اینکه سفر این کاردینال کره جنوبی ممکن است با هدف تدارک دیدن یک سفر احتمالی از جانب پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کره شمالی شود، رد کرده و اعلام کردند: پاپ در اوت 2014 تنها به سئول می‌رود.

پاپ قصد دارد از 14 تا 18 اوت برای شرکت در فستیوال جوانان کاتولیک و ارایه خطابه خود درباره صلح در شبه جزیره کره به سئول سفر کند. سفر وی به شبه جزیره کره برای نخستین بار در 25 سال گذشته محسوب می‌شود.

اندرو یئوم سو-جونگ، سومین تبعه کره جنوبی است که کاردینال کلیسای کاتولیک شده است.

سفر وی به کره شمالی نیز اولین سفر یک کاردینال کره جنوبی به کره شمالی محسوب می‌شود.

قانون اساسی کره شمالی آزادی مذهب را تضمین می‌کند اما پناهندگان می‌گویند کسی که انجیل می‌خواند و در خفا به ادای فرایض دینی می‌پردازد در صورت دستگیری به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده یا اعدام می‌شود.

انتهای پیام

کد N293582

وبگردی