آفتاب
در دیدار خداحافظی با وزیر خارجه لبنان

رکن‌آبادی: همواره از ثبات و استقرار لبنان حمایت کرده‌ایم

رکن‌آبادی: همواره از ثبات و استقرار لبنان حمایت کرده‌ایم

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات منطقه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان با ابراز خرسندی از روابط ممتاز دو کشور اظهار کرد: بدون شک سفرای جمهوری اسلامی ایران در لبنان با توجه به نحوه تعامل خود با جریان‌های مختلف سیاسی لبنان نقش بارزی در این راستا برعهده داشته‌اند.

وزیر خارجه لبنان با تاکید بر تاثیر مثبت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و جهان بر وضعیت داخلی لبنان ابراز امیدواری کرد: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشورهای 1+5 به مراحل پایانی خود نزدیک شود.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز روابط ممتاز دو کشور را نتیجه تعامل کاملا مثبت و شایسته وزارت خارجه لبنان ارزیابی کرد و ضمن تشکر و قدردانی از وزیر امور خارجه و دیگر مقامات لبنانی از جمله عدنان منصور و علی الشامی وزرای سابق امور خارجه لبنان که در طی چهار سال گذشته مسئولیت وزارت خارجه لبنان را برعهده داشته‌اند، اظهار کرد: تعامل مثبت مقامات لبنانی زمینه را برای امضای موافقت‌نامه‌های عدیده‌ای فراهم کرده و اکنون به لطف همین تعامل مثبت می توان گفت بسیاری از وزارتخانه ها، موسسات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در لبنان مرتبط هستند و همکاری دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در پایان ملاقات و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و استقرار لبنان حمایت کرده و امیدوار است جریان‌های مختلف سیاسی لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن به توافقی در این خصوص دست پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N293561

وبگردی