آفتاب

آمریکا: ارتش تایلند به اصول دموکراتیک احترام بگذارد

آمریکا: ارتش تایلند به اصول دموکراتیک احترام بگذارد

دولت آمریکا از ارتش تایلند خواست تا به اصول دموکراتیک احترام گذاشته و تعهد خود مبنی بر عدم کودتا پس از اعلام حکومت نظامی سراسری را اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما شرایط تایلند را با دقت پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم که ارتش این کشور در انجام سخنان خود راسخ باشند و به آن‌ها پایبند باشند.

ارتش تایلند اعلام کرده است که اعلام حکومت نظامی کودتا نیست و تنها اقدامی موقتی است.

سخنگوی پنتاگون افزود: این امر بسیار مهم است که همه به اصول دموکراتیک در تایلند احترام بگذارند.

پیشتر فرمانده ارتش تایلند اعلام کرده بود که برقراری حکومت نظامی با هدف اجرای قانون و صلح و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران پس از شش هفته اعتراضات خیابانی است.

وی همچنین هشدار داد که نیروهای ارتش این کشور علیه هر فردی که از سلاح استفاده کند و یا غیرنظامیان را مورد آزار و اذیت قرار دهند، وارد عمل خواهد شد.

مقام‌های نظامی تایلند اعلام کردند که این مداخله ارتش کودتای نظامی نیست و آن‌ها قصد ندارند تا در کارهای دولت موقت این کشور مداخله کنند.

با این حال هیچ یک از وزرای کابینه جدید از این اقدام ارتش مطلع نبودند و از طریق سخنان تلویزیونی فرمانده ارتش تایلند از این مساله مطلع شدند.

سخنگوی پنتاگون هم‌چنین تاکید کرد: آمریکا به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای آسیایی از جمله تایلند است.

این اقدام ارتش تایلند در همان روزی انجام شد که 700 نیروی تفنگدار آمریکایی در منطقه رزمایش خود را در زمین و دریا آغاز کردند و قرار است تا هفته آتی ادامه یابد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد که چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا از زمان برقراری حکومت نظامی در تایلند با مقام‌های نظامی این کشور گفت‌وگو نکرده است.

انتهای پیام

کد N293541

وبگردی