آفتاب

بایدن: مرزها نباید با تکیه بر سلاح تغییر کند

بایدن: مرزها نباید با تکیه بر سلاح تغییر کند

معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا در سفرش به بخارست بار دیگر اقدام روسیه را در الحاق کریمه به خاک خود محکوم و تأکید کرد، مرزها نباید با تکیه بر سلاح‌ها تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ورود به رومانی برای دیداری 24 ساعته که موضوع اصلی آن بررسی اوضاع اوکراین کمتر از یک هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است، گفت: مرزهای اروپا نباید با تکیه بر سلاح ها تغییر کند.

وی در سخنانی در پایگاه هواپیی اوتومپنی در شمال بخارست تاکید کرد: تجاوز به کریمه به ما یادآور می‌شود که ما به ناتو نیاز داریم.

بایدن گفت: رومانی که مرز مشترک طولانی با اوکراین دارد، می تواند به آمریکا اتکا کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: تعهد ما براساس بند پنجم مربوط به دفاع جمعی اعضای ناتو تعهدی مقدس است.

بایدن افزود: آنچه روسیه انجام داده علاوه بر حاکمیت مستقل اوکراین، اصول اساسی را که ما در قرن بیستم برای آن مبارزه کردیم، نقض می‌کند.

وی گفت: تا زمانی که تلاش‌های روسیه برای بی‌ثبات کردن اوکراین ادامه داشته باشد، ما باید در اعمال هزینه‌های بیشتر بر روسیه با کمک یکدیگر مصمم باشیم.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن و متحدان ناتو حضور نظامی را در هوا، زمین و دریا در منطقه شرق قلمروی اعضای ناتو افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

کد N293402

وبگردی