آفتاب

حشمتیان: مبارزه با فساد اقتصادی به حرکت جهادی نیاز دارد/قوه قضائیه قاطعانه وارد عمل شود

حشمتیان: مبارزه با فساد اقتصادی به حرکت جهادی نیاز دارد/قوه قضائیه قاطعانه وارد عمل شود

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی اظهار کرد: با اجرای فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) می‌توان با فساد اقتصادی مقابله کرد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "مجموع معوقات بانکی معادل 9 درصد بودجه کشور در سال 92 است"، اظهار کرد: تسهیلاتی که در دولت‌های نهم و دهم در قالب تسهیلات سفارشی و بدون توجیه اقتصادی به برخی افراد داده می‌شد، منجر شد که امروزه مجموع معوقات بانکی به بیش از 80 هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: امروز عده‌ای بنا ندارند تسهیلاتی را که دریافت کرده‌اند، بازگردانند. در این بین، تعلل مسئولان نیز موجب افزایش تعداد این افراد می‌شود. اکنون وقت آن است که قوه قضائیه قاطعانه وارد عمل شود و حتی با نزدیکان برخی مسئولان کشور که به فساد گرفتار شده‌اند برخورد کند زیرا با این معوقات می‌توان زیرساخت‌های اقتصادی کشور را توسعه داد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه "اکنون اقتصاد کشور با مشکلات زیادی مواجه است"، اظهار کرد: در موضوع بازنگرداندن معوقات بانکی برخی از کارکنان و مدیران عالی بانک‌ها نیز نقش داشته‌اند همچنین عوامل فرابانکی، کم‌توجهی به قانون و عدم انتشار اسامی بدهکاران نیز در این بین نقش زیادی داشته است.

حشمتیان در ادامه با بیان اینکه "کاهش تصدی‌گری و دخالت دولت در اقتصاد می‌تواند مانعی برای فساد اقتصادی شود"، گفت: استقلال بانک مرکزی و تقویت سازوکار نظارتی و اجرایی بانکی نیز عامل بسیار مهمی در مقابله با مفاسد اقتصادی است. اگر مسئولان به فرمان هشت ماده‌ای در سال 80 یا به وصیت نامه امام(ره) توجه بیشتری می‌کردند، فساد اقتصادی تا این حد افزایش نمی‌یافت. رهبری تاکید کرده که فرمان هشت ماده‌ای به زمان خاصی تعلق ندارد و اکنون مسئولان باید توجه بیشتری برای اجرایی کردن آن داشته باشند.

این عضو هیأت رئیسه کانون نمایندگان ادوار مجلس همچنین تاکید کرد: باید از نخبگان سالم، خداترس، با تقوا که ضعف نداشته و دل‌شان برای مملکت می‌سوزد در رده‌های اجرایی استفاده شود تا کنترل درونی با کنترل بیرونی همراه شود.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: یک حرکت جهادی و همه‌جانبه مانند دوران دفاع مقدس برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باید انجام شود تا پیش از این شاهد وجود انواع مفاسد اقتصادی در کشور نباشیم.

انتهای پیام

کد N293382

وبگردی