آفتاب
خبرگزاری فرانسه:

امارات و عربستان سعودی کمیته مشترک تشکیل دادند

امارات و عربستان سعودی کمیته مشترک تشکیل دادند

تهران - ایرنا - امارات متحده عربی و عربستان سعودی روز سه شنبه در بیانیه ای تشکیل یک کمیته مشترک برای رویارویی با ˈچالشهای منطقه ایˈ را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، این خبر پس از ملاقات شاهزاده ˈسعود الفیصلˈ وزیر خارجه عربستان با شیخ ˈمحمد بن زاید آل نهیانˈ ولیعهد امارات در ابوظبی اعلام شد.

این خبرگزاری ادعا کرده که امارات و عربستان هر دو در مورد اسلام گرایان متهم به ارتباط با گروههایی چون اخوان المسلمین مصر و جبهه النصره وابسته به القاعده که در حال جنگ در سوریه است، سخت گیری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاض هر دو گروه را سازمانهای ˈتروریستیˈ شناخته است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) که این بیانیه را انتشار داده اعلام کرد: ˈکمیته عالیˈ تشکیل شده جدید تحت نظارت وزیران خارجه سعودی و امارات متحده عربی قرار دارد.

در این گزارش گفته شده که کمیته مزبور ˈدیدگاه استراتژیک رهبری هر دو کشور را برای افزایش امنیت و ثبات در مواجهه با چالش های منطقه ای اجرا خواهد کرد.ˈ

تنش های منطقه ای بین عربستان سعودی و امارات از یک سو و قطر از سوی دیگر بالا گرفته است.

در تشدید بی سابقه این تنش ها در ماه مارس، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین سفیران خود را از قطر پس از متهم ساختن آن کشور به دخالت در امور داخلی خود خارج کردند؛ دوحه این اتهام را رد کرده است.

قطر متهم به حمایت از اخوان المسلمین شده که عربستان سعودی و دیگر پادشاهی های خلیج فارس از مدتها پیش با آن خصومت دارند.

خاورم/1403/1275
کد N293335

وبگردی