آفتاب

پنتاگون : امریکا رزمناو به دریای سیاه اعزام می کند

پنتاگون : امریکا رزمناو به دریای سیاه اعزام می کند

تهران ، ایرنا - پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که نیروی دریایی امریکا در حال اعزام یک رزمناو مجهز به موشک هدایت شونده به دریای سیاه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این اقدام تازه ترین تلاش واشنگتن برای اطمینان مجدد بخشیدن به متحدانش است که نگران مداخله نظامی روسیه در اوکراین هستند.

دریابان ˈ جان کربی ˈ سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت :ˈ من می توانم تایید کنم که رزمناو ˈولا گلفˈ احتمالا بعدا طی هفته جاری به دریای سیاه خواهد رفت . ˈ

رزمناو ولا گلف با خروج اخیر ناو محافظ ˈ یواس اس تایلور ˈ از منطقه ، وارد دریای سیاه خواهد شد.

از زمان شروع بحران اوکراین در ماه مارس ، امریکا نیروهایش را در کشورهای شرق اروپا برای تمرینات نظامی مشترک مستقر کرده و کشتی هایی را به دریای سیاه برای تمرین با کشور های عضو ناتو در منطقه فرستاده است .

ولی کنوانسیون 1936 مونترو حاکم بر دریای سیاه، کشورهای خارج از منطقه را از نگه داشتن رزمناوهایشان در این آبهای استراتژیک به مدت بیش از 21 روز منع می کند.

پنتاگون که مایل به فرونشاندن نگرانیهای متحدان هم مرز روسیه است،می گوید تا پایان سال جاری به استقرار منظم نیرو در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که هیچ نشانه ای از عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین باوجود اعلامیه مسکو در مورد خروج این نیروها دیده نشده است .

مترجمام 1403 ** 1917
کد N293320

وبگردی