آفتاب
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز:

انجمن حمایت از زندانیان بودجه دولتی ندارد

انجمن حمایت از زندانیان بودجه دولتی ندارد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: متاسفانه انجمن حمایت از زندانیان مرکز با توجه به اینکه هدفش تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های آسیب‌پذیر زندانی است، از بودجه دولتی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن نصیری - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز - با حضور در دوازدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز که امروز در کاخ دادگستری برگزار شده بود، گفت: این موسسه یک موسسه عمومی و غیردولتی است که براساس بند ج ماده دو قانون تبدیل شوراهای سرپرستی سازمان زندان‌ها متولی رسیدگی به امور مادی و معنوی خانواده زندانیان است.

وی ادامه داد: با توجه به ساختار تعریف شده، بیشترین منابع مالی این انجمن از طریق خیرین تامین می‌شود، کما اینکه اینگونه کمک‌ها آنگونه که باید جوابگوی نیازها نیست، چراکه این انجمن از بودجه دولتی برخوردار نیست. البته از سال 92 با کمک آقای جولایی رییس ستاد دیه کشور، صد میلیارد تومان در بودجه سال 92 برای این انجمن در نظر گرفته شد که البته توانستیم تنها هشت میلیارد اعتبار دریافت کنیم و از این صد میلیارد تومان تنها 300 میلیون تومان سهم تهران بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز تصریح کرد: حدود صد هزار خانواده زندانی در کشور به نان شب نیازمند هستند. البته ما تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد کردیم که خانواده زندانی را معرفی کنند و ما در سطح کشور بالغ بر 180 انجمن حمایت از زندانیان داریم و ما توانستیم حدود 22 هزار خانواده زندانی را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد: قشر خانواده زندانی قشر آسیب‌پذیری است و باید به آنها توجه شود. اگر مردم به این قشر از جامعه کمک نکنند قطعا طبعات منفی که از این قشر به وجود می‌آید، دامن‌گیر جامعه خواهد شد.

نصیری با اشاره به یک تحقیق دانشگاهی گفت: یک محقق با توجه به تحقیقی که از 15 زن خیابانی در یک منطقه انجام داده، متوجه شده که تعدادی از این افراد از خانواده‌های زندانیان هستند. البته ما این موضوع را به سازمان زندان‌ها منتقل کردیم تا آنها بررسی‌های لازم در این راستا را انجام دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در پایان گفت: امیدواریم در سال 93 در رابطه با کمک به خانواده زندانیان فعالیت مضاعف داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N293236

وبگردی