آفتاب

وزیر خارجه آلمان از نظارت ناظران این کشور بر انتخابات اوکراین خبرداد

وزیر خارجه آلمان از نظارت ناظران این کشور بر انتخابات اوکراین خبرداد

برلین - ایرنا - ˈفرانک والتر اشتاین مایر ˈ از اعزام یکصد ناظر انتخاباتی این کشور به اوکراین برای اعمال نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا،وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه بعداز ملاقات با همتای اوکراینی خود در برلین، در گفت و گو با خبرنگاران افزود:ناظران آلمانی بخشی از یک هزار ناظر اتحادیه اروپایی هستند که در چارچوب فعالیت های سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین مستقر شده و روند برگزاری انتخابات در این کشور در روز یکشنبه 25 ماه می (4 خرداد) را زیر نظر خواهند داشت.

اشتاین مایر وضعیت فعلی در اوکراین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را قرار گرفتن بر سر یک دو راهی سرنوشت ساز توصیف کرد و از مخالفان دولت خواست با حضور در انتخابات نظر خود را در روندی سیاسی و دموکراتیک و در پای صندوق های رای اعلام کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز امروز در دیداری انتخاباتی با اعضای حزب خود از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواست که به نتیجه انتخابات اوکراین و نظر مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود، احترام بگذارد.

درهمین رابطه کمیسیون اتحادیه اروپایی نیز در راستای ارائه کمک های مالی توسعه ای و ساختاری خود به اوکراین، روز سه شنبه یکصد میلیون یورو به این کشور پرداخت کرد که این رقم بخشی از کمک یک میلیارد و 600 میلیون یورویی است که اعلام شده برای تثبیت بودجه دولت اوکراین از سوی اتحادیه اروپایی به این کشور پرداخت خواهد شد.

به گزارش رسانه ها،همچنین قرار است در روزهای آینده قسط دوم این کمک ها به میزان 500 میلیون یورو به دولت موقت اوکراین پرداخت شود.

اروپام** 2051** 1701/1547
کد N293211

وبگردی