آفتاب
در دیدار با وزیرخارجه یمن ؛

امیرعبداللهیان خواستار آزادی هر چه سریعتر دیپلمات ربوده شده ایرانی شد

امیرعبداللهیان خواستار آزادی هر چه سریعتر دیپلمات ربوده شده ایرانی شد

تهران-ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه کشورمان ضمن رایزنی و گفت و گوی دوجانبه با وزیرخارجه یمن و مقامات امنیتی این کشور،خواستار آزادی هر چه سریعتر دیپلمات ربوده شده ایرانی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه ،«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه که به یمن سفر کرده است، ضمن دیدار با وزیرخارجه و مقامات ذیربط امنیتی این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین گفت و گو و رایزنی کرد.

وی در این دیدارها مناسبات جمهوری اسلامی ایران و یمن را روابطی تاریخی، فرهنگی و عمیق دانست و افزود: ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد .

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار، آخرین اقدامات طرف یمنی در خصوص نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان را جویا شد و اقدامات بیشتر برای آزادی هرچه سریعتر وی را خواستار شد.



***صنعا روابط دوستانه با تهران را به نفع ثبات و امنیت یمن و منطقه می داند

وزیر امورخارجه یمن نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان ، این سفر را صفحه جدیدی در روابط دو کشور خواند و افزود:همه مقامات یمن بر توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند و آن را به نفع ثبات و امنیت یمن و منطقه می دانند.

مقامات یمنی دراین دیدار بار دیگر ضمن تاکید بر سلامت دیپلمات ربوده شده کشورمان عنوان کردند، اقدامات مختلفی در زمینه شناسایی مرتکبان این عمل و همچنین عاملین شهادت ابوالقاسم اسدی دیگر دیپلمات کشورمان انجام داده و اظهار امیدواری کردند که هر چه سریع تر نوراحمد نیکبخت آزاد و به ایران بازگردد .

نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا 30 تیر ماه 1392 در مسیر منزل به سفارت توسط تروریست ها ربوده شد.

در طی این مدت، کمیته مشترکی بین دو کشور ایران و یمن در سطح سیاسی و امنیتی به طور فعالانه موضوع بازگرداندن دیپلمات ربوده شده را پیگیری می کردند.

بر اساس این گزارش، امیرعبداللهیان در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه، برای برگزاری دومین کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر، عازم دوحه پایتخت این کشور شد.

سیام**9173**1449
کد N293188

وبگردی