آفتاب
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ترور دادستان خرمشهر سیاسی و تروریستی نبوده است

ترور دادستان خرمشهر سیاسی و تروریستی نبوده است

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس گزارش رییس کمیته امنیت کمیسیون، سوء قصد به جان دادستان خرمشهر سیاسی و تحت عنوان عملیات تروریستی سازمان یافته نبوده است.

«سیدحسین نقوی حسینی» روز سه شنبه درباره جلسه این کمیسیون به ایرنا اظهار داشت: در این نشست محمدرضا محسنی ثانی رییس کمیته امنیت کمیسیون گزارشی از اقدام سوء قصد به جان دادستان خرمشهر ارایه و اعلام کرد که موضوع قطعا سیاسی و یا تحت عنوان عملیات تروریستی سازمان یافته نبوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: محسنی ثانی همچنین در این جلسه گزارشی از بازدید انجام شده از سوی هیات اعزامی کمیسیون به مرزهای شرقی را ارایه و اعلام کرد چون هیچ سندی مبنی بر زنده بودن یا نبودن جمشید دانایی فر وجود ندارد، مجموع برآوردها و بررسی های انجام شده موید هیچ یک از گمانه زنی ها نیست.

وی افزود: هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی، نحوه، امکانات و اقدامات مرزبانی در طول مرز مورد نظر را مورد بررسی قرار داد.

نقوی حسینی افزود: محسنی ثانی با اشاره به نقاط ضعف و قوت حوزه مرزبانی گفت که اشکالات قابل وجهی در مرزبانی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: مسوول هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی به مرزهای شرقی تاکید کرد که افزایش پاسگاه ها، برجک ها، بازرچه های مرزی و تکمیل ایجاد موانع از جمله اقدامات ضروری حوزه مرزبانی منطقه است.

نقوی حسینی اظهار داشت: محسنی ثانی به تحرکات و توطئه های استکبار جهانی در منطقه و حمایت از گروه های تروریستی نا امن ساز اشاره کرد و گفت که دشمنان ملت و نظام و کشور تلاش وسیعی را به کار گرفته اند تا با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و انجام عملیات های تروریستی و گروگانگیری های فضای منطقه را ناامن کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور اعضای دبیرخانه کنگره بین المللی خطر جریانات تکفیری در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: رییس دبیرخانه این کتگره توضیحاتی پیرامون نحوه، اهداف و برنامه های دبیرخانه ارایه کرد.

وی افزود: این کنگره آبان ماه امسال برگزار می شود و قبل از آن پیش جلسات موثری سازماندهی شده است که با حضور علمای بزرگ و شخصیت های تاثیرذار از کشورهای مختلف برگزار می شود.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: جریانات تکفیری از جمله مهمترین جریانات تروریستی هستند که جهان اسلام را تهدید می کنند و اغلب علمای اهل سنت به شدت نگران فعالیت این گروه ها هستند.

به گفته وی، جنایات و اقدامات وحشیانه تروریستی تکفیری ها حتی موج خشم و عصبانیت را در پیروان سایر ادیان هم ایجاد کرده است.

کنگره بین المللی خطر جریانات تکفیری با دبیری آیت الله سبحانی در قم برگزار می شود و علما و شخصیت های موثر جهان اسلام در کنگره مذکور شرکت می کنند.

نقوی حسینی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اقدام مهم و موثر در برگزاری این کنگره استقبال کرد و از تلاش آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی قدردانی کرد ضمن اینکه هادی شوشتری رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون به عنوان رابط کمیسیون و کنگره معرفی شد.

سیام**2025
کد N293063

وبگردی