آفتاب
لاریجانی در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس:

رفع موانع خرید محصولات کشاورزی در اولویت کاری دولت و مجلس قرارگیرد

رفع موانع خرید محصولات کشاورزی در اولویت کاری دولت و مجلس قرارگیرد

رئیس مجلس در دیدار با با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس، گفت: خرید محصولات کشاورزان از اهمیت زیادی برخوردار بوده از این رو باید در اولویت کارها قرار گرفته تا زحمات آنان به هدر نرود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز(سه‌شنبه) در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس، گفت: تعاونی‌ها از طریق پشتیبانی دولت می‌توانند محصولات کشاورزی را خریداری کرده و به فروش برسانند تا زحمات این تولیدکنندگان به هدر نرود و به دلیل اهمیت این موضوع،‌ امیدواریم در این خصوص دولت و مجلس هرچه سریعتر به نتیجه برسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان استان فارس با وزرای مربوطه، گفت: با تشکیل چنین جلساتی موضوعات مختلف دسته بندی و مکانیزم‌هایی لازم با توجه به شرایط موجود برای رفع مشکلات در نظر گرفته می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه دسته بندی کمبودها کمک به فهم بیشتر نواقص می‌کند، تصریح کرد: با دسته‌بندی موارد و مسائل می‌توان فهمید که کدام یک از کمبودها با کمک دولت و کدام با همراهی بخش خصوصی مرتفع می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت زمان در اجرای پروژه ها، گفت: برنامه‌های درحال اجرا و مصوب را مطاله کنید و ببینید کدامیک از آنها دوره مطالعاتیشان به پایان رسیده تا بتوان برای آنها در بودجه سال آینده ردیفی مشخص کرد که البته بیشترین اعتبار آن را باید از طریق فاینانس تامین کرد.

وی در ادامه با اشاره به معضل کمبود آب درکشور،‌ تصریح کرد: خشکسالی گریبانگیر اکثر استان‌های بزرگ کشور بوده و با وجود اهمیت کشاورزی در این استان‌ها باید زودتر راه حلی برای آن پیدا کرد.

رییس مجلس تاکید کرد: انتقال صنایع سنگین که نیازبه حجم بالای آب دارند، مانند فولاد به کناردریا و یا استفاده از صنایع تبدیلی می تواند یکی از این راهکارها باشد.

لاریجانی توسعه زیرساختها مانند حمل و نقل ریلی را ‌عاملی دیگر در جهت گسترش و توسعه استان فارس خواند.

گفتنی است،‌ در ابتدای این دیدار نمایندگان استان فارس به بیان مشکلات استان از جمله،‌ کمبود آب شرب و آب کشاورزی،‌ افزایش رقم بیکاری به دلیل خشکسالی و بیکار شدن کشاورزان و دامپروران،‌ نبود بازار برای خرید محصولات کشاورزی، پایین بودن قیمت خرید گندم و کمبود هتل و امکانات توریستی باتوجه به افزایش سفر به این استان پرداختند.

همچنین آنان خواستار حمایت دولت در زمینه‌ افزایش خطوط ریلی، اختصاص کارت سوخت گازوییل به کشاورزان، تکمیل پالایشگاه ها و رسیدگی به وضعیت بهداشتی و امکانات اولیه رفاهی روستاها شدند.

انتهای پیام

کد N292973

وبگردی