آفتاب

انتصاب رسمی نارندا مودی به عنوان نخست‌وزیر هند

انتصاب رسمی نارندا مودی به عنوان نخست‌وزیر هند

حزب ملی‌گرای هند امروز (سه‌شنبه) تشکیل دولت جدید را با تفویض پست نخست‌وزیری به نارندا مودی که در انتخابات ملی این کشور یک پیروزی بزرگ به دست آورده بود، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، نارندا مودی، نخست وزیر جدید هند امروز (سه شنبه) با پراناب موخرجی، رئیس جمهوری این کشور دیدار می‌کند.

مودی پیش از ورود به پارلمان هند برای شرکت در نشست قانون‌گذاران جدید این نهاد به نشانی احترام پله‌های این ساختمان را بوسید.

پس از آن قانون‌گذاران پارلمان هند انتخاب مودی به عنوان نخست‌وزیر این کشور را تایید کردند در همین راستا راجنات سینگ، رئیس حزب بهاراتیا جاناتا انتخاب مودی به عنوان نخست‌وزیر این کشور را به دلیل پیروزی گسترده یک حزب اپوزیسیون، حادثه تاریخی خواند.

حزب بهاراتیا جاناتا نتیجه فراتر از پیش‌بینی‌ها کسب کرده و موفق شد 282 کرسی از پارلمان هند که دارای 543 کرسی است را از آن خود کنند.

مودی 63 ساله علاوه بر مبارزه با اتهامات موجود مبنی بر عدم مقابله او با تظاهراتی که در سال 2002 به مرگ هزار تن منجر شد تلاش‌های زیادی کرد تا خود را به عنوان تنها رهبری که می‌تواند این کشور 2 / 1 میلیارد نفری را از سقوط اقتصادی نجات دهد معرفی کند.

حدود 13 میلیون از جوانان هندی هر ساله به بازار کار این کشور وارد می‌شوند اما شغل کافی برای آن‌ها وجود ندارد و رشد اقتصادی هند نیز در دو سال اخیر نیز پنج درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N292901

وبگردی