آفتاب
تحولات سوریه/

توافق قریب الوقوع در حمص/ادامه حمایت غربی ها و عربستان از تروریستها

توافق قریب الوقوع در حمص/ادامه حمایت غربی ها و عربستان از تروریستها

رسانه ها از ارسال تسلیحات برای گروههای تروریستی در سوریه با مدیریت یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا و همکاری سوئد در ارسال سلاح برای تروریستها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی از وجود یک جریان سازمان یافته با مدیریت یک مقام سابق در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره ارسال تسلیحات نظامی به سوریه و مجهز کردن تروریستهای سوری خبر داد.

در این گزارش تصریح شده است که این جریان با سرمایه گذاری عربستان در خصوص تجهیز تروریستهای سوری فعالیت می کند.

از سوی دیگر یک خبرنگار سوئدی در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از همکاری سوئد با برخی از کشورهای غربی در ارسال کمکهای تسلیحاتی برای گروههای تروریستی در سوریه خبر داد.

از سوی دیگر پایگاه النشره به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که توافق با گروههای تروریستی در منطقه الوعر واقع در غرب شهر حمص به دست آمده است و مرحله اجرایی این توافق تنها به زمان بستگی دارد.

این منابع همچنین اعلام کردند که افراد مسلح در داخل منطقه الوعر اعلام کردند در صورتیکه تسلیحاتشان را نیز همراه خود از منطقه خارج کنند با خروج از الوعر موافقت می کنند و این در حالی است که مقامات سوری تا کنون با این امر موافقت نکرده اند، اما به زودی این مسئله نیز حل خواهد شد.

کد N292780

وبگردی