آفتاب
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برندسازی با استفاده از تکنولوژی امکان‌پذیر است

برندسازی با استفاده از تکنولوژی امکان‌پذیر است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برندسازی با استفاده از تکنولوژی امکان‌پذیر است، گفت: با افزایش دانش در تولید و استفاده از تکنولوژی روز می‌توان محصولاتی جدید با برند جدید تولید و به بازار عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، رضا رحمانی دوشنبه شب در جلسه کمیسیون صنایع مجلس با صنعتگران قزوین که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: هنوز واحدهای صنعتی کشور با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند که باید برای رفع موانع تولید همه تلاش کنند.

وی افزود: سرمایه در گردش از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی است و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم می توان انتظار داشت نیمی از ظرفیت تولید هم به کار گرفته شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سهم صنعت در معوقات بانکی کشور بسیار ناچیز است و بر اساس آمارها حدود 14.5 درصد معوقات مربوط به تولید است که در مقایسه با یک هزار میلیارد تومان معوقات کل بانکی این میزان زیاد نیست.

وی اضافه کرد: اگر چک برگشتی واحد صنعتی ناشی از تحریم‌های اقتصادی باشد نباید واحد صنعتی تنبیه شود بلکه در چنین شرایطی باید به واحد صنعتی کمک کنیم تا تولید داخلی رونق بگیرد.

رحمانی تصریح کرد: در تمامی دنیا مرسوم است کشورهای غربی با اقتصاد آزاد اگر مشکلاتی بروز کند و واحد تولید دچار بحران شود که با دادن کمک‌های بلاعوض به کمک صنعت می آیند اما در کشور ما این‌گونه نیست و انتظار داریم صنعت دچار بحران نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد مقاومتی توجه به دانش و استفاده از تکنولوژی روز ضروری است در غیر این‌صورت در شرایط حاضر صنایع ضعیف و فرسوده از رقابت باز خواهند ماند.

این نماینده مجلس یادآورشد: برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی چندین جلسه با روسای جمهور وقت و وزرای صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم تا راهکارهای اساسی برای رفع این مشکل پیدا کنیم و در این مسیر تلاش می کنیم تولیدکننده را حمایت کنیم تا دغدغه کمتری برای کار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از راه‌های برون رفت از مشکلات کنونی در بخش تولید است و دولت و مجلس برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب عزم جدی دارند.

رحمانی گفت: در حالی که نیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند می‌توانیم با رونق بخش تولید و صنعت از این نیروهای متخصص برای رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم و به اشتغال هم کمک کنیم.

وی گفت: در شرایط کنونی حمایت از تولیدکننده به عنوان رزمنده خط مقدم اقتصادی وظیفه ای همگانی است و اگر این کار درست انجام شود می‌توان تورم را نیزکاهش داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توجه به علم و دانش را در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری خواند و ادامه داد: با افزایش دانش در تولید و استفاده از تکنولوژی روز می توان محصولاتی جدید با برند جدید تولید و به بازار عرضه کرد که در این راه انتظار داریم به تحقیق در صنعت توجه جدی شود.

وی اجرای اصل 44 قانون اساسی را در کاهش تصدی گری دولت از راهکارهای رونق اقتصاد ذکر کرد و افزود: در این بخش هنوز با مشکلات جدی مواجهیم و هنوز بدنه دولت حجیم است و مدیران در این زمینه مشارکت جدی ندارند.

رحمانی یادآورشد: مجلس نهم بیشترین توجه را به تولید و صنعت و بخش خصوصی دارد و تلاش می کند اجرای اصل 44 قانون اساسی در کاهش تصدی گری دولت با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان قزوین را موفق دانست و تصریح کرد: قزوین از جمله استان‌های موفقی است که از زمان تشکیل این تشکل با برگزاری جلسات منظم توانسته بسیار موفق عمل کند که امیدواریم این روند همچنان تداوم یابد و بخشی از مشکلات صنعت و تولید در این شورا مطرح و راهکار مناسب برای رفع موانع نیز ارائه شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون صنایع مجلس در سفر به استان‌ها تلاش می کند ضمن شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی مناطق مختلف برای رفع مشکلات نیز راهکار ارائه کند.

انتهای پیام

کد N292667

وبگردی