آفتاب

تولید 277 میلیون قطعه جوجه یکروزه در مازندران

تولید 277 میلیون قطعه جوجه یکروزه در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 277 میلیون قطعه جوجه یکروزه و 208 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حسین نگهدار صبح سه‌شنبه 30 اردیبهشت ماه 93 در جلسه کمیته فنی طیور بومی کشور که در جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهارداشت: مازندران با دارا بودن 21 شهرستان و مساحت 2 میلیون و 375 کیلومتر مربع 1.5 درصد مساحت کل کشور را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه مازندران کمترین تراکم واحد دام و طیور را در کشور دارد گفت: باید توسعه کمی طیور در آب و هوای کوهستانی استان مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در سال گذشته با فعالیت 192 واحد پرورش مرغ مادر و 20 هزار و 86 واحد مرغ گوشتی، 277 میلیون قطعه جوجه یکروزه و 208 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شده است.

نگهدار افزود: از این میزان تولید گوشت مرغ در استان 26 کیلوگرم صرف سرانه و 78 هزار تن نیز مصرف شهروندان مازندرانی است که بیش از 130 هزار تن در سال به سایر استان ها ارسال می شود.

وی،مقاومت در مقابل شرایط سخت محیطی،حفظ ذخایر ژنتیکی،پایین بودن هزینه پرورش و تولید،ایجاد اشتغال مولد و بهبود اقتصاد خانوار روستایی را از جمله مزایای پرورش مرغ بومی در کشور دانست.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از عملیات بهسازی و ساخت سالن جوجه کشی در استان خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت این سالن به بیش از یک میلیون قطعه در سال افزایش می یابد.

انتهای پیام

کد N292495

وبگردی