آفتاب

مشارکت مخابرات و ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت/ تقسیم امکانات مساوی در ADSL

مشارکت مخابرات و ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت/ تقسیم امکانات مساوی در ADSL

طرح مشارکت شرکت مخابرات و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت - PAP - در زمینه ارائه خدمات ADSL به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس این طرح که از اسفندماه جاری و پس از ابلاغ مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر تغییر نرخ های خطوط انتقال و کاهش آن برای ارائه از سوی مخابرات به شرکتهای اینترنتی پیگیری شد به امضا طرفین رسید و براساس یکی از بندهای این طرح با موضوع عدم تبعیض، قرار است امکانات مخابراتی به صورت مساوی بین فعالان حوزه ADSL تقسیم شود.

احمد نخجوانی یکی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت با بیان اینکه هم اکنون این طرح در برخی استانهای کشور در حال اجرا است به خبرنگار مهر گفت: در صورتی که این طرح از سوی مخابرات ایران به تمامی شرکتهای مخابرات استانی برای اجرا ابلاغ شود، شاهد بهبود وضعیت ارائه اینترنت پرسرعت در کشور خواهیم بود.

وی از تمدید پروانه شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت تا شهریورماه امسال خبرداد و گفت: هم اکنون رگولاتوری در حال تنظیم و بازنگری برای پروانه های خدمات ارتباطی است که براین اساس با توجه به ورود تکنولوژیهای جدید از این سازمان درخواست داریم تا زمان صدور پروانه‌های جدید، اجازه اجرای پایلوت روی تکنولوژی‌های درنظر گرفته شده در پروانه به شرکتهای فعال این حوزه صادر شود.

نخجوانی رفع مشکلات فناوری ADSL در کشور را تسهیل دریافت امکانات و خدمات از شرکت مخابرات ایران عنوان کرد و از ارزیابی عملکرد ارائه دهندگان خدمات ارتباطی به عنوان ابزاری برای تشویق سرویس دهندگان به خدمات با کیفیت نام برد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فاوا و ارزیابی و رتبه بندی اپراتورهای ارتباطی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در مجموع نفس عمل ارزیابی کردن اپراتورها مثبت است؛ اما در سال‌های بعد باید شیوه ارزیابی بهبود یابد و نتایج ارزیابی از حالت محرمانگی خارج و برای بهبود وضعیت به اپراتورها و سرویس دهندگان نیز اعلام شود.

 

کد N292478

وبگردی