آفتاب

دیدار خداحافظی سفیر ایران در بیروت با رییس‌جمهور لبنان

دیدار خداحافظی سفیر ایران در بیروت با رییس‌جمهور لبنان

غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور لبنان در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های سفیر ایران در دوره ماموریتش در لبنان در راستای تقویت روابط دو کشور اظهار کرد: از خصوصیات بارز سفیران جمهوری اسلامی ایران در لبنان، حفظ و تقویت روابط با کلیه شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان است.

میشل سلیمان با ابلاغ سلام به روحانی و دیگر مقامات ایران به سفرهای متعدد خود به ایران اشاره و اظهار کرد: در این دوره شاهد رشد ممتاز روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی بودیم و امیدواریم این روند هم‌چون گذشته ادامه داشته باشد.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان نیز با اشاره به توافق‌نامه‌های امضای شده میان دو کشور در چند سال اخیر از مساعدت‌های رییس‌جمهور و دیگر مسوولان لبنانی در این راستا تشکر و قدردانی کرد و گفت: بدون شک روابط موجود میان دو ملت ایران و لبنان دارای سابقه‌ای تاریخی بوده و با درایت مقامات دو کشور، این روابط بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

سفیر ایران در لبنان مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از خصوصیات بارز ملت لبنان برشمرد و افزود: به دلیل هم‌جواری لبنان با فلسطین اشغالی، این کشور از جایگاه ویژه‌ای در منطقه برخوردار است.

رییس‌جمهور لبنان در این دیدار لوح تقدیر ریاست جمهوری لبنان را به سفیر جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

انتهای پیام

کد N292467

وبگردی