آفتاب

نیوزویک: علیرضا عسگری در حمایت سیا قرار دارد

نیوزویک: علیرضا عسگری در حمایت سیا قرار دارد

یک مجله آمریکایی در گزارشی مدعی شد: معاون پیشین وزارت دفاع ایران که در سال 2007 در ترکیه ناپدید شد اکنون در حمایت سازمان سیای آمریکا قرار دارد و در این کشور زندگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله آمریکایی نیوزویک، گزارش داد: علیرضا عسگری، معاون پیشین وزارت دفاع ایران پس از آن که در سال 2007 در ترکیه ناپدید شد از دولت جرج دبلیو بوش، رییس‌جمهور وقت آمریکا پناهندگی گرفته است.

این اطلاعات در کتابی با عنوان «جاسوس خوب» منتشر شده که به بیوگرافی رابرت آمس، یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در حادثه بمب‌گذاری در سفارت این کشور در بیروت کشته شد پرداخته است. در این حادثه 63 تن کشته شدند که 17 نفر از آن‌ها آمریکایی بوده و هشت افسر سازمان سیا در میان آن‌ها دیده می‌شد.

در این کتاب آمده است که علیرضا عسگری هم اکنون تحت یک برنامه حمایتی سازمان سیا قرار دارد اما سازمان سیا تاکنون در خصوص درخواست این مجله برای پاسخ به این گزارش اظهارنظری نکرده است.

یک سخنگوی سازمان سیا گفت که این سازمان به طور کلی درباره چنین برنامه‌هایی اظهارنظر نمی‌کند.

آمریکا، عسگری را به دست داشتن در حادثه بمب‌گذاری در سفارت آمریکا در بیروت در سال 1983 متهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعای این مجله آمریکایی اظهار کرد: در همان زمان، نگرانی‌ خود را نسبت به ربوده شدن وی در ترکیه اعلام کردیم. اقداماتی در حوزه‌های مختلف صورت گرفت و نگرانی‌مان را از طریق مکاتبه با مراجع بین‌المللی و به طور مشخص دبیر کل سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کردیم.

وی ادامه داد: کماکان این پیگیری‌ها ادامه دارد و ما موضوع را از طریق مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی دنبال می کنیم. به محض این که اطلاعات مستندی در این باره به دستمان برسد اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N292359

وبگردی