آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

یک فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده سه قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور تصویب شد

یک فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده سه قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور تصویب شد

در اواخر سال 92 که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در جلسه ای که نمایندگان با مسئولان کشور در محضر رهبر انقلاب اسلامی داشتند ایشان فرمودند که در ارتباط با اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هرگونه قوانین مزاحم در کشور باید حذف شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده سه قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور با یک فوریت آن موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه 30اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک، ماده سه، قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور با دو فوریت این طرح مخالفت و با یک فوریت آن موافقت کردند.

عبدالرضا مصری به عنوان یکی از طراحان الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده 3 قانون تنقیح قوانین، گفت: در اواخر سال 92 که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در جلسه ای که نمایندگان با مسئولان کشور در محضر رهبر انقلاب اسلامی داشتند ایشان فرمودند که در ارتباط با اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هرگونه قوانین مزاحم در کشور باید حذف شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما از پایان سال 92 تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با حذف قوانین متضاد در کشور صورت نگرفته،108 سال است که در کشور قانونگذاری انجام می‌شود اما نسبت به تنقیح قوانین مزاحم که باعث شده سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکنون اجرایی نشود هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در این طرح به تمام دستگاههای اجرایی گفته می‌شود که تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا هرگونه قانون مزاحم در دستگاه خود برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی را شناسایی و به مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند. از این رو خواهشمندم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن هر چه سریعتر سیاست های اقتصاد مقاومتی با این طرح موافقت کنند.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح از 208 نماینده حاضر در جلسه با 121 رای موافق، 29 رای مخالفت و 16 رای ممتنع با دو فوریت این طرح مخالفت کردند. همچنین یک فوریت این طرح با 121 رای موافق، 26 رای ممتنع و 16 رای مخالف به تصویب رسید.

کد N292277

وبگردی