آفتاب
مدیرکل زندان‌های استان یزد:

دستگیری از مددجویان رسالت مددکاری است

دستگیری از مددجویان رسالت مددکاری است

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: کمک کردن و دستگیری از مددجویان رسالت مددکاری است و همکاران پرتلاش در این عرصه نباید سوگند و رسالت خود را فراموش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، سیدحشمت حیات‌الغیب در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از مددکاران مجموعه زندان‌های استان، گفت: مددکاری عشق و علاقه می‌خواهد و در عین حال که شغل سختی است، اما باید با استفاده از اصول علمی این کار، برای کمک به هم‌نوع و پیشگیری از وقوع جرم و کاهش رفتارهای پرخطر در زندان گام برداشت.

وی افزود: مددکاران تنها یاوران مددجو از بدو ورود به زندان هستند که می‌توانند با صحبت و گوش دادن به درد دل و تلاش برای رفع مشکلات مددجو، موجبات آرامش وی را فراهم کنند.

حیات‌الغیب با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، گفت: شاد کردن دل مددجویان و افراد در بند، ثواب بسیاری دارد و هرگاه بنده مومن قدم خیری برای دیگران بردارد، آرامش را در عمق روح و روان خود احساس می‌کند.

وی افزود: مددکاران پل ارتباطی مددجو با مسئولان به منظور رفع مشکل مددجویان هستند.

این مسئول قضایی عنوان کرد: مددکاری در مجموعه زندان‌ها شغل حساسی است و مددکاران نباید رسالت و اصول مددکاری را فراموش کنند، بلکه باید به‌گونه‌ای برخورد کنند که مددجویان مطمئن باشند، تلاش مددکار، برای حل مشکل آنهاست.

وی با تاکید بر رعایت اصول مددکاری، گفت: مددکاران گنجینه اسرار مددجویان باشند و اصل رازداری را رعایت کنند.

مدیرکل زندان‌های استان افزود: اجرای دقیق برنامه‌های توسعه قضایی، پیگیری وضعیت مددجویان محکومیت‌های مالی جرائم غیرعمد، کاهش جمعیت کیفری، جلب کمک‌های مردمی و ارتباط با خیرین نیز از برنامه‌های لازم‌الاجرا از سوی واحد مددکاری در زندان‌هاست.

انتهای پیام

کد N292209

وبگردی