آفتاب
با رای موافق 146 نماینده مجلس؛

فوریت طرح قراردادی شدن بازرسان وزات صنعت تصویب شد

فوریت طرح قراردادی شدن بازرسان وزات صنعت تصویب شد

نمایندگان مجلس دو فوریت طرح اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دو فوریت این طرح در جلسه علنی امروز 146 رای موافق، 39 مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده به تصویب رسید.

بر این اساس کمیسیون مربوطه در جلسه امروز خود این طرح را مورد بررسی قرارد اده و گزارش آن را جهت رسیدگی در جلسه علنی فردا به صحن علنی ارائه می‌کند.

ماده واحده این طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه می‌دهد که در سقف 3 هزار و 500 نفر به صورت قرارداد کار معین از محل ردیف اعتباری در بودجه سال جاری جهت اجرای طرح‌های نظارتی دولت و کنترل بازار در مجموعه کشور نسبت به تمدید قراردادهای قبلی وجایگزین آنها بدون تحمیل بار هزینه‌ای مضاعف اقدام کند.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان یکی از طراحان این طرح در توضیح گفت: دولت در راستای ایجاد تحولات بنیادین در ساختار اقتصادی و بسترسازی مناسب برای اجرای قانون هدفمندی در کشور طرح‌های گسترده‌ای نظیر طرح تشدید بازرسی و نظارت، طرح تثبیت قیمت‌ها دربازار از شهریور سال 87 به اجرا گذاشته است.

وی افزود: با توجه به وسعت اهداف تعیین شده و ضرورت اطمینان از تبیین و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور 3500 نفر بازرس به صورت قرارداد حجمی در سال 91 به صورت قرارداد کار معین در مجموع سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مشغول به کار هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه این طرح هیچگونه بارهزینه‌ای را بر دولت تحمیل نمی‌کند گفت: با عنایت به ضرورت کنترل بازار در اجرای فاز دوم هدفمندی این طرح برای تعیین تکلیف این نیروها به صورت قرارداد کار معین با قید دو فوریت تقسیم شده است که این بازرسان حقوق کمی دارند و انگیزه کافی برای انجام وظایف خود ندارند که طبیعتا تصویب این طرح می‌تواند وضعیت آنها را مشخص کند.

انتهای پیام

کد N292187

وبگردی