آفتاب

مدودف: روسیه یک بسته تلافی‌جویانه علیه تحریم‌های آمریکا دارد

مدودف: روسیه یک بسته تلافی‌جویانه علیه تحریم‌های آمریکا دارد

نخست‌وزیر روسیه عنوان کرد که مسکو بسته‌ای از اقدامات تلافی جویانه علیه تحریم‌های آمریکا در دست اقدام دارد.

نخست‌وزیر روسیه عنوان کرد که مسکو بسته‌ای از اقدامات تلافی جویانه علیه تحریم‌های آمریکا در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: با توجه به پیشرفت شرایط ما بدون تردید اقداماتی را در نظر داریم.

مدودف اظهار داشت: بسته تلافی جویانه ما نه تنها شامل اقداماتی تدریجی در اقتصاد کشورمان می‌شود بلکه کشورهای خاصی را نیز هدف قرار خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به طرح روسیه برای صادرات گاز طبیعی به چین گفت که این اقدام تنها برای یافتن بازاری جدید است و ارتباطی با اختلافات سیاسی با اتحادیه اروپا ندارد.

وی همچنین موضوع تهدیدهای غرب برای یافتن جایگزینی برای گاز طبیعی روسیه را بی‌ربط خوانده و گفت که این ادعاها تنها سیاسی هستند و ما برای آن‌ها اهمیت زیادی قائل نیستیم زیرا جایگزین قابل توجهی برای گاز روسیه وجود ندارد.

مدودف همچنین در خصوص طرحی مبنی بر اینکه آمریکا گاز طبیعی مایع را به اروپا ارسال کند گفت: تا جایی که من می‌دانم حتی اگر این طرح در حالتی موازنه و خوب اجرا شود باز هم قیمت این گاز که از سوی آمریکا تامین می‌شود 40 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که روسیه بابت صادرات گاز از اروپا می‌گیرد.

نخست وزیر روسیه تصریح کرد که مسکو ارزش زیادی برای شرکای اروپایی خود قائل است و اینکه آن‌ها دهه‌ها هست که با یکدیگر همکاری مهم و قابل توجهی دارند.

وی در عین حال تاکید کرد که این موضوع باعث نمی‌شود که ما تنها گاز خود را به بازارهای اروپایی اختصاص دهیم زیرا ما منابع کافی برای تامین بازارهای آسیا نیز داریم که به سرعت در حال پیشرفت است.

انتهای پیام

کد N292029

وبگردی