آفتاب

مشاور اسد: آشتی ملی راه حل اساسی در سوریه است

مشاور اسد: آشتی ملی راه حل اساسی در سوریه است

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با بیان اینکه آشتی‌ ملی راه حل مهم و اساسی میان سوری‌هاست، گفت: اولویت‌های واشنگتن در منطقه محقق کردن منافع اسرائیل و از بین بردن مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه خبری المنار تأکید کرد: آشتی ملی در سوریه تنها راه حل مهم و درست میان سوری‌هاست چرا که برگرفته از نظر و دیدگاه مردم است و موجب اعتماد و اطمینان بیشتر آن‌ها می‌شود.

وی گفت: تمامی سوری‌ها از آشتی‌های ملی سود می‌برند چرا که این آشتی‌ها خون شهدا و فداکاری‌های آن‌ها را گرانبهاتر می‌کند و سوریه را به سمت امنیت و صلح پیش می‌راند.

شعبان خاطرنشان کرد: سوری‌ها می‌خواهند به روبرو نگاه کنند نه به پشت سر، انتخابات ریاست جمهوری مساله‌ای قانونی و نشان دهنده کارآمد بودن فعالیت مؤسسات و مسئولان کشور و همچنین نشان دهنده احساسات شهروندان سوری به عنوان بخشی از کشور خود است.

وی تأکید کرد: اوضاع سوریه بسیار بهتر از قبل شده است. کشورهای غربی که از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه انتقاد، در امور داخلی این کشور مداخله می‌کنند و از تروریست‌ها حمایت مالی به عمل می‌آورند، نگران میزان مشارکت مردم در انتخابات نیستند بلکه نگران مبارزه و پایداری ملت سوریه برای استوار کردن پایه‌های کشور و پیروزی بر دشمنان خود هستند.

مشاور اسد اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری هیچ ارتباطی با روند سیاسی در ژنو ندارد چرا که راه حل سیاسی که واشنگتن در ژنو به دنبال آن است تنها این است که مزدورانی وابسته به خود را در سوریه روی کار آورد و تلاش می‌کند هویت خود را تغییر دهد تا برگ برنده را در دست بگیرد این در حالی است که سوریه در پی رهایی از چنگال تروریسم و تحکیم حاکمیت خود است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که برای مذاکره با هیات سوریه به ژنو آمدند باید دنبال ایفای نقش مهم باشند. هیات سوریه با چنین افرادی مذاکره نکرد بلکه با رهبران این افراد مذاکره کرد.

مشاور اسد ادامه داد: مخالفان کسانی‌اند که باید به خاطر وطن و ملت خود تلاش کنند اما کسانی که ادعا می‌کنند مخالفانی خارجی هستند همان افرادی‌اند که در اداره‌های اطلاعات آمریکا کار می‌کنند و دستمزدشان را از خارج به دست می‌آورند.

وی افزود: این افراد با اسرائیل علیه کشور و ملت سوریه همکاری می‌کنند پس آیا مخالفی در جهان وجود دارد که خواهان دشمنی علیه ملت و کشور خود باشد و آیا مخالف مسلح در جهان هست؟!

شعبان تأکید کرد: آمریکا رخدادها را تنها با چشم اسرائیل می‌بیند و مثل اسرائیل به حوادث نگاه می‌کند چرا که اولویت‌های واشنگتن فتنه‌ افکنی و اتخاذ اقداماتی نامناسب در منطقه با هدف تحقق منافع اسرائیل، از بین بردن مقاومت و به وجود آوردهای کشورهای کوچک و طایفه‌ای است که دولت یهود بخشی از آن‌هاست.

انتهای پیام

کد N291965

وبگردی