آفتاب

کنسولگری ترکیه در بنغازی بسته شد

کنسولگری ترکیه در بنغازی بسته شد

با تشدید ناآرامی‌ها در لیبی، آنکارا فعالیت کنسولگری خود در بنغازی را به حالت تعلیق درآورد و الجزایر مرزهای زمینی خود با لیبی را بست.

با تشدید ناآرامی‌ها در لیبی، آنکارا فعالیت کنسولگری خود در بنغازی را به حالت تعلیق درآورد و الجزایر مرزهای زمینی خود با لیبی را بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابة الاهرام، به دنبال آغاز موج جدید درگیری‌های مسلحانه در لیبی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا کنسولگری خود در شهر بنغازی را تعطیل کرده است.

وی افزود: این اقدام به خاطر اوضاع وخیم امنیتی در لیبی است و تا زمانی که اوضاع امنیتی در این کشور به حالت ثبات نرسد، کنسولگری ترکیه همچنان بسته خواهد ماند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور طرابلس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

همچنین جن‌ ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ما از اقدامات خشونت‌آمیز و حملات اخیر در طرابلس و بنغازی بسیار نگرانیم.

در همین راستا منابع الجزایری نیز اعلام کردند که دولت الجزایر به دنبال درگیری‌های اخیر در طرابلس و بنغازی مرزهای زمینی خود با لیبی را بسته است.

به گفته این منابع مسئولان الجزایری تنها به لیبیایی‌هایی که در خاک الجزایر به سر می‌برند، اجازه داده‌اند که این کشور را ترک کنند.

همچنین شرکت انرژی الجزایر نیز به کارمندان خود دستور داد تا هر چه زودتر لیبی را ترک کنند. از سوی دیگر نیروهای ارتش، ژاندارمری و مرزبانان در مرزهای الجزایر با لیبی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

از سوی دیگر وزارت خارجه تونس نیز در بیانیه‌ای به تمامی شهروندانش نسبت به سفر به لیبی هشدار داد و از اقلیت‌های تونسی در لیبی خواست تا تدابیر احتیاطی را لحاظ کنند.

شهر بنغازی و طرابلس از جمعه گذشته صحنه درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و انقلابیون و تندروها بوده است که به کشته شدن 75 تن و زخمی شدن 136 تن دیگر انجامید.

انتهای پیام

کد N291621

وبگردی