آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تاثیر افزایش تنش مسکو با غرب بر سر برنامه هسته ای ایران/ روایت تحولات اوکراین از زبان سامارسکی

تاثیر افزایش تنش مسکو با غرب بر سر برنامه هسته ای ایران/ روایت تحولات اوکراین از زبان سامارسکی

سفیر اوکراین در تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن بررسی تحولات اخیر در کشورش به تاثیر افزایش تنش مسکو با غرب بر سر برنامه هسته ای ایران و سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندر سرگییویچ سامارسکی سفیر اوکراین در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در سفارت اوکراین به بررسی تحولات اخیر در کشورش و نقش روسیه در این بحران و آینده اوکراین پرداخت.

سفیر اوکراین در بخش دیگری از سخنانش روابط تهران-کی یف و کی یف- مسکو و همچنین تاثیر افزایش تنش ها میان غرب و روسیه بر سر برنامه هسته ای ایران و سوریه و همچنین آینده مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 را بررسی کرد.

سفیر اوکراین همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به اقدامات کشورش در صورت قطع گاز روسیه به اوکراین و تمهیدات کشورش برای کاهش وابستگی به مسکو اشاره کرد.

الکساندر سرگییویچ سامارسکی همچنین به بررسی اقدامات جدایی طلبان در شرق اوکراین و اظهارات تیموشنکو نخست وزیر سابق این کشور درباره برگزاری همه پرسی در اوکراین برای عضویت در ناتو و اقدامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این باره پرداخت.

الکساندر سرگییویچ همچنین با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به چین و دیدار با مقامات این کشور همزمان با افزایش تنش ها با غرب بر سر اوکراین اعلام کرد که روسیه هم اکنون در شرایط انزوای بین المللی قرار گرفته، هیچ پیشنهادی در مقابل متحدین خود ندارد و اخیرا شاهد آن بودیم که تعداد زیادی از سفرهای رسمی از کشورهای مختلف به مسکو لغو شده و در آینده نیز وضعیت این کشور بهتر نمی شود.

سفیر اوکراین در تهران در ادامه با اشاره به شانس بالای پترو پروشنکو نامزد ریاست‌ جمهوری اوکراین در انتخابات آتی و درخواست وی از اروپا و آمریکا برای اعمال دور جدید تحریم‌ ها علیه کرملین در صورت حمایت روسیه از برگزاری همه‌ پرسی در شرق اوکراین انتخابات 25 می را رویدادی مهم و فوق العاده در کشورش خواند.

مشروح این گفتگو متعاقبا منتشر می شود...

کد N291610

وبگردی