آفتاب
لاریجانی در پاسخ به اخطاری:

محسنی‌اژه‌ای در مورد مفاسد اقتصادی به نمایندگان مجلس توضیح می‌دهد

محسنی‌اژه‌ای در مورد مفاسد اقتصادی به نمایندگان مجلس توضیح می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار کریمی قدوسی در رابطه با پاسخگویی وزیر دادگستری درباره پرونده مفاسد اقتصادی گفت: ان‌شاءالله مسئول اصلی پرونده آقای محسنی‌اژه‌ای و دادستان کل در صحن حاضر حضور یافته و همه را در جریان می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در جلسه علنی امروز مجلس، در اخطاری با استناد به اصل 160 قانون اساسی اظهار کرد: وزیر دادگستری در هر دولتی از مجلس رای می‌گیرد تا به وظایف خود عمل کند. در گذشته هم موارد زیادی وجود داشته که وزیر به صحن آمده و پاسخ‌های لازم را ارائه کرده است.

وی با اشاره به سوال از وزیر دادگستری در صحن مجلس گفت: این سوال تمام سیر و تشریفات قانونی خود را طی کرده است و در روز گذشته نیز هیأت رئیسه آن را بررسی کرده و رای داد که این سوال در صحن مطرح شود.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه ماهیت سوال حمایت از دستگاه قضائی است، گفت: ما از دستگاه قضائی به دلیل دادگاه مفاسد اقتصادی به خصوص 3 هزار میلیارد تجلیل می‌کنیم اما وقتی ملت می‌شوند 10 یقه سفید و 10 پرونده اقتصادی وجود دارد که اگر برخورد لازم صورت گیرد، مشکلات حل می‌شود باید این موضوعات مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: اخبار سراسری اعلام کرده که وزیر دادگستری امروز به مجلس آمده و به دغدغه نمایندگان در این زمینه پاسخ می‌دهد، اما چرا این موضوع در دستور قرار نگرفته است در حالیکه براساس اصل 160 باید امروز وزیر به مجلس می‌آمد و توضیح می‌داد.

کریمی قدوسی خطاب به لاریجانی گفت: جنابعالی به تنهایی با تصمیم خود این را از دستور خارج کردید البته صحبتی هم انجام داده‌ایم که رئیس قوه قضائیه گفته است حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور را به جای وزیر به مجلس می‌فرستد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید در رأس اخبار گزارش کنند که رئیس قوه قضائیه به رئیس قوه مقننه قول داده است که محسنی‌اژه‌ای به مجلس آمده و به سوال پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ‌علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: این سوال نیز در واقع بحث اجرای اصل 160 قانون اساسی است که ما آن را دنبال می‌کنیم لذا مسئول اصلی پرونده که آقای محسنی‌اژه‌ای و دادستان کل است می‌آید و همه را در جریان موضوعات مرتبط می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N291546

وبگردی