آفتاب

یک فعال دانشجویی: اگر با مفاسد مبارزه شود، خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود

یک فعال دانشجویی: اگر با مفاسد مبارزه شود، خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود

مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر ابراز عقیده کرد: مبارزه با افرادی مثل بابک زنجانی، نمایشی است و دستان پشت پرده و حامیان این افراد هنوز مشخص نشده است.

محمدشریف قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: من با استناد به حرف‌های دکتر جلیلی می‌گویم که اگر یارانه یک ماه تمام مردم ایران را جمع کنیم، تنها به اندازه معوقات بانکی 23 نفر می‌شود. خیلی از اقتصاددانان می‌گویند اگر معوقات بانکی را در شرایط فعلی از کارآفرینان بازپس بگیریم، چرخه اقتصاد از کار می‌افتد.

وی ادامه داد: این در حالی است که می‌گویند آن 23 نفر اصلاً در چرخه اقتصاد فعالیت ندارند و با رانت و ویژه‌خواری به آن پول‌ها دست پیدا کرده‌اند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: چرا با ویژه‌خواران آن طوری که رهبری خواسته‌اند مبارزه نمی‌کنند؟ دین اسلام به ما آموخته است که پول حرام خانواده را به فساد می‌کشاند. اگر با این مفاسد مبارزه شود خیلی از مشکلات عمده جامعه خود به خود حل خواهد شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه "باید دانست چرا تاکنون با مفاسد مبارزه نکرده‌اند و آنان فرصت رشد داشته‌اند؟"، گفت: این سوال از رئیس قوه قضائیه مطرح می‌شود که چرا گذشته‌اند این مفاسد رشد کند؟ چرا تاکنون جلوی آن گرفته نشده است؟ مفاسد اقتصادیِ مهم‌تر از بابک زنجانی هم وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود و قرارداد کرنست از آن جمله است.

قیصری در پایان تصریح کرد: مبارزه با چنین آدم‌های مضری نیازمند گذشتن از جان و خانواده است و همچنین مجریانی که حاضر شوند از خود گذشتگی کنند، در کشور ما وجود ندارد. تا زمانی که یک مبارزه جدی انجام نشود، تفکر ویژه‌خواری نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N291431

وبگردی