آفتاب

مدیریت نظامیان بر تلویزیون های تایلند/ ارتش: راهپیمایی ممنوع

مدیریت نظامیان بر تلویزیون های تایلند/ ارتش: راهپیمایی ممنوع

کوالالامپور - ایرنا - ارتش تایلند که مدیریت تمام ایستگاه های رادیو و تلویزیونی این کشور را در دست گرفته است روز سه شنبه براساس قانون حکومت نظامی از همه معترضان خواست در محل های تجمع خود باقی بمانند و دست به راهپیمایی نزنند.

به گزارش ایرنا، چان اوکا فرمانده ارتش تایلند در چهارمین اطلاعیه خود پس از اعلام حکومت نظامی، تاکیدکرد تظاهرات ممنوع نیست، اما طرفداران کمیته اصلاحات دموکراتیک خلق (مخالفان دولت موقت) باید در محل های تجمع باقی بمانند و دست به راهپیمایی نزنند.

رهبران اصلی اعتراضات ضد دولتی نیز قرار است امروز حرکت بعدی اعتراضی خود در زمان حکومت نظامی اعمال شده در این کشور را به بحث بگذارند.

گزارش رسانه های تایلند حاکی است نظامیان مدیریت تمام ایستگاه های رادیو و تلویزیونی دولتی و خصوصی را در دست گرفته اند و هم اکنون صدها نظامی ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی در استان نونتابوری در مرکز تایلند را اشغال کرده اند.

ارتش تایلند از همه ایستگاه های رادیو و تلویزیونی این کشور خواسته است برنامه های منظم و عادی خود را متوقف کنند و با رادیو و تلویزیون ارتش هماهنگ باشند.

این دستور العمل شامل تمام ایستگاه های زمینی، ماهواره ای، کابلی و دولتی و خصوصی شده است.

شرکت ارتباطات تایلند نیز به کارمندان خود دستور داد در منزل بمانند و از راه دور کارها را انجام دهند.

گزارش رسانه های تایلند نشان می دهد ارزش ˈباتˈ واحد پول این کشور نیز با بیشترین کاهش طی دو ماه گذشته روبرو شده است.

ارزش ˈباتˈ به نسبت 21 مارس (اول فروردین) هم اکنون شش دهم درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش ارزش واحد پول تایلند طی این مدت است.

هر دلار آمریکا صبح روز سه شنبه در بازار بانکوک در مقابل 32.56 بات معامله شد.

حکومت نظامی تایلند از ساعت سه صبح روز سه شنبه به وقت محلی و پس از تشدید تنش های سیاسی این کشور بدنبال برکناری یینگلوک شیناواترا نخست وزیر و استقرار دولت موقت اعمال شد.

ارتش تایلند تاکید دارد اعمال حکومت نظامی به منظور حفظ نظم و قانون در دوران بحران سیاسی در نظر گرفته شده است.

ارتش تایلند از سال 1932 حدود 18 کودتای نظامی را در این کشور برنامه ریزی کرده است که برخی از آن ها در حد تلاش برای کودتا بوده است.

آخرین کودتا در سال 2006 برای سرنگونی برادر یینگلوگ شیناواترا نخست وزیر برکنارشده تایلند انجام شد.

ارتش تایلند در حالی حکومت نظامی اعلام کرده است که در دوران بحرانی می تواند وضعیت فوق العاده نیز در نظر بگیرد.

براساس قانون وضعیت فوق العاده نیز نیروهای امنیتی امکان می یابند مظنونان را بدون وارد آوردن اتهام به مدت 30 روز بازداشت کنند. این نیروها همچنین قادر می شوند مقررات محدودیت رفت وآمد را به اجرا در آورند و تجمع ها و گردهمایی ها و دیگر فعالیت هایی را که در امنیت تاثیرگذار باشند ممنوع کنند.

تایلند از دوم بهمن ماه تا 28 اسفند ماه سال گذشته شاهد وضعیت فوق العاده در بخش هایی از این کشور بود.

آساق**1611
کد N291331

وبگردی