آفتاب

نماینده شهریار در مجلس: نخبگان سرنوشت هر کشوری را تغییر می دهند

نماینده شهریار در مجلس: نخبگان سرنوشت هر کشوری را تغییر می دهند

تهران – ایرنا – نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرآمد نیروی انسانی هر جامعه نخبگان آن کشورند و آنها هستد که در هر جامعه می توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند.

حسین گروسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری سخنان رییس جمهوری درباره نخبگان کشور افزود: محور توسعه هر کشور نیروی انسانی است و سرآمد نیروی انسانی هم نخبگان در هر رشته ای هستند و اگر به دنبال توسعه و رشد کشور در صنعت، کشاورزی و اقتصاد هستیم باید به نخبگان توجه کنیم.

وی ادامه داد: نخبگان هر جامعه قطعا می توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند و ما توصیه مان به مسوولین چه دولت، چه رییس جمهوری و چه مجلس این است نقطه نظرات نخبگان را به عنوان یکی از دستورهای جدی در کار خود قرار دهند.

نماینده مردم شهریار اضافه کرد: این نباشد که بحث نخبگان مقطعی و در حد صحبت باشد بنابراین انتظارمان این است که اگر به دنبال نخبگان هستیم این مساله با جدیت دنبال شود تا شاهد رشد و تعالی باشیم.

گروسی یادآور شد: ما باید ببینیم که کشورهای دیگر چگونه با نخبگانشان رفتار می کنند و چگونه آنها را شناسایی می کنند و حتی نخبگان کشورهای دیگر را جذب می کنند.

وی گفت: ما باید از امکاناتی که داریم استفاده کنیم و یک بانک اطلاعاتی از نخبگان در همه رشته ها و زمینه ها درست کنیم.

نماینده مردم شهریار در مجلس افزود: مجلس باید از نقطه نظرات نخبگان استفاده کند و اگر طرحی می خواهد تصویب شود نقطه نظرات نخبگان را بگیرد و دولت می تواند با توانایی که دارد نخبگان را شناسایی کند و از وجودشان بهره ببرد.

وی تاکید کرد: جذب و شناسایی نخبگان کار زیاد سختی نیست بلکه حفظ و حمایت از آنها کار سختی است که باید واقعا انجام شود و در حد شعار نماند.

گروسی در ادامه گفت: باید در کشور شایسته سالاری حاکم شود چرا که همه دولت ها شعارشان شایسته سالاری بوده ولی باز می بینیم که نخبگان در حاشیه قرار گرفته و افرادی که سواد و تجربه کمتری دارند امور اجرایی را بدست می گیرند.

نماینده مردم شهریار در مجلس افزود: این طرز برخورد درست نیست باید از نخبگان در عمل در جایگاه هاو پست های مختلف استفاده کنیم و ایده ها و نقطه نظراتشان در امور کشور برای رشد به کار گیریم.

وی در پایان گفت: به هر حال به نظر من صحبت کردن توام با حمایت جدی از نخبگان است باید اعتماد آنها را جلب کینم و یک ارتباط دو طرفه با آنها وجود داشته باشد.

سیام**1058 ** 1418
کد N291310

وبگردی