آفتاب

ناتو: مدرکی مبنی بر خروج نیروهای روسی از اوکراین نداریم

ناتو: مدرکی مبنی بر خروج نیروهای روسی از اوکراین نداریم

دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد، این سازمان هیچ مدرکی مبنی بر خروج نیروهای روسی از اوکراین پس از صدور حکم مربوطه از سوی پوتین در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، مقام‌های روسی پیش‌تر اعلام کردند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه دستور خروج نیروهای نظامی روسی از پایگاه‌های دائمی‌شان در مناطق مرزی اوکراین را به وزیر دفاع این کشور صادر کرده است.

با این حال آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد: اقدامات روسیه تاثیری منفی بر تحولات اوکراین داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خصومت روسیه علیه اوکراین باعث شده است که حقوق کشورها برای انتخاب مسیرشان به چالش کشیده شود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی اوکراین، بر اهمیت برگزاری این انتخابات مطابق با معیارها و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

راسموسن اعلام کرد: این انتخابات تکلیف اوکراین و جامعه بین‌المللی را مشخص می‌کند.

قرار است اوکراین در 25 ماه می انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند؛ انتخاباتی که مناطق دونتسک و لوهانسک آن را به رسمیت نشناخته‌اند.

راسموسن اعلام کرد: ائتلاف ناتو تدابیری را برای مقابله سریع با تهدیدها درخصوص تحولات اوکراین اتخاذ کرده است.

وی اظهار کرد: ما تمامی برنامه‌ها را برای حصول اطمینان از حفاظت از تمامی هم‌پیمانان‌مان از جمله کشورهایی در منطقه بالتیک در نظر داریم.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: ما شاهد وضعیت امنیتی کاملا جدیدی در اروپا هستیم که کمتر قابل پیش‌بینی و بیشتر خطرناک است.

انتهای پیام

کد N291262

وبگردی