آفتاب

ابراز نگرانی مسکو از تکرار سناریوی عراق در سوریه

ابراز نگرانی مسکو از تکرار سناریوی عراق در سوریه

روسیه اعلام کرد، این نگرانی را دارد که وضعیت سوریه به سناریویی نظیر آنچه در عراق رقم خورده است، تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: وضعیت ژئوپولوتیک در خاورمیانه تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته است.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد، معاون وزیر دفاع روسیه تصریح کرد، نباید اجازه داده شود وضعیت سوریه رو به وخامت بگذارد و باعث پدیدار شدن سناریویی نظیر آنچه در عراق روی داد، شود.

آنتونوف اظهار کرد: بسیاری از کشورهای خاورمیانه در پی رویدادهای بهار عربی تا مرز فروپاشی رفته‌اند و این مساله ثبات و آبادانی را برای هیچ کشوری به ارمغان نمی‌آورد.

وی اضافه کرد: تروریست همچنان مشکلی جدی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

آنتونوف هشدار داد: در برخی از مناطق خاورمیانه تعداد بسیاری از شبه‌نظامیان آموزش‌دیده وجود دارند که می‌توانند هر آن به کشورهای دیگر بروند.

معاون وزیر دفاع روسیه اظهار کرد: چنانچه این تروریست‌ها به تسلیحات کشتار جمعی دست یابند، این مساله بحرانی جهانی را رقم خواهد زد. به همین دلیل است که تمامی کشورها در توسعه مسالمت‌آمیز در خاورمیانه منفعت دارند.

وی از اقدامات جامعه بین‌المللی برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه قدردانی کرد و افزود: مسکو از ایده خاورمیانه عاری از تسلیحات کشتار جمعی حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: این مساله از اهمیت بسیاری برخوردار است که تمامی کشورهای خاورمیانه در تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط به امحای تسلیحات کشتار جمعی شرکت داشته باشند.

آنتونوف همچنین از تمامی کشورهای منطقه خواست تأسیسات هسته‌ای خود را تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهند.

انتهای پیام

کد N291250

وبگردی