آفتاب
كامیار خبرداد:

دیدار اعضای هیات مدیره كانون وكلا با معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه

دیدار اعضای هیات مدیره كانون وكلا با معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه

اعضای هیات مدیره به تعامل و تفاهم با قوه‌قضاییه در همین مقطع و پیش از ارسال لایحه به مجلس برای رفع ایرادات تصریح كردند.

اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری با معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه دیدار كردند.

محمدرضا كامیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: امروز به اتفاق آقایان محمدنبی،مالكی، صمامی و باقری با حجت‌الاسلام رازینی دیدار و در مورد لایجه جامع وكالت گفت‌وگو كردیم.

عضو هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز ادامه داد: در این مراسم باقری كه عضو كمیته اصلی دولت برای بررسی لایحه جامع وكالت بود در خصوص موادی از لایحه اخیر كه ناقض استقلال كانون وكلا است مطالبی را بیان و تاكید كردند كه شایسته است دستگاه قضایی با اصلاح این مواد زمینه همراهی كانون وكلا را در تصویب روند لایحه فراهم آورد.

وی ادامه داد:‌حجت‌الاسلام رازینی نیز با تاكید براینكه جامعه وكالت نقش مثبت و موثری در دادرسی عادلانه ایفا می‌كند،اعلام كرد كه قوه‌قضایه با استقلال وكالت موافق است و آن میزان از حضور در لایحه وكالت را صرفا برای نظارت دستگاه قضایی در نهاد وكالت پیش‌بینی كرده و ترجیح داده است كه به جای اینكه در دادگاه‌ها به اعتراضات مربوط به نهاد وكالت رسیدگی شود، این امر در قالب هیات نظارت اعمال گردد.

كامیار یادآورشد:معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه از كانون وكلا خواست نقطه نظراتی كه در لایحه جامع وكالت اخیر به نظر آنان ناقض استقلال می‌باشد را به ایشان منعكس كنیم.البته از دیدگاه حجت‌الاسلام رازینی باید بخشی از موارد اعتراضی لایحه در هنگام بررسی در كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مرتفع شود و بیش از این ارسال لایحه به مجلس به تاخیر نیافتد.

این عضوهیات مدیره كانون وكلا تاكید كرد: اعضای هیات مدیره در مقابل به تعامل و تفاهم با قوه‌قضاییه در همین مقطع و پیش از ارسال لایحه به مجلس برای رفع ایرادات تصریح كردند.

وی همچنین از برگزاری همایش بررسی لایحه جامع وكالت در اواخر خردادماه خبر داد و افزود: در نظر داریم از مقامات ارشد قوای سه‌گانه برای سخنرانی و بیان دیدگا‌ه‌ها نسبت به نهاد وكالت دعوت كنیم تا نظرات موافق و مخالف را به استحضار صاحب‌نظران برسد.

کد N291128

وبگردی