آفتاب
در دیدار سفیر ابوجا در تهران؛

امیرعبداللهیان: ایران آماده کمک به دولت نیجریه برای حل مشکل دانش آموزان ربوده شده است

امیرعبداللهیان: ایران آماده کمک به دولت نیجریه برای حل مشکل دانش آموزان ربوده شده است

تهران- ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با ابراز مراتب همدردی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت، ملت و والدین دختران دانش آموز نیجریه ای ربوده شده توسط گروه تروریستی «بوکوحرام»، آمادگی تهران را برای ارایه هرگونه مساعدت به منظور کمک به حل این مشکل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،«حسین امیرعبداللهیان» این مطلب را امروز (دوشنبه) در دیدار «توکور مانی» سفیر نیجریه در تهران بیان کرد.

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام کرد که سفیر نیجریه در تهران نیز در این دیدار، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارایه هرگونه مساعدت به دولت و ملت نیجریه جهت کمک به حل مشکل ربوده شدن دختران دانش آموز نیجریه ای استقبال کرد.

توکور مانی با یادآوری بیانیه های صادر شده توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران در محکومیت این موضوع و ابراز همدردی با دولت و ملت نیجریه گفت: مراتب همدردی ملت و دولت ایران به مقامات دولت نیجریه گزارش شده و آنها نیز مراتب قدردانی و تشکر خود را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته و تشکر کرده اند.

شورشیان بوکوحرام چهاردهم آوریل با حمله به مدرسه ای در شهر شیبوک ایالت بورنو در شمال نیجریه بیش از 200 دانش آموز دختر را ربودند.

ربوده شدن دختران نیجریه ای با خشم و نارضایتی محافل بین المللی همراه بود و برخی کشورها برای کمک به نیجریه در مقابله با شورشیان بوکوحرام و آزادی ربوده شدگان، کارشناسان امنیتی به این کشور اعزام کردند.



** برگزاری کمیسیون مشترک همکاری با نیجریه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه همچنین در این دیدار برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در آینده نزدیک در ابوجا پایتخت نیجریه را فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو کشور دانست.

سیام(1)9254**1572
کد N290986

وبگردی