آفتاب

دبیر کل ناتو:تاکنون نشانی از عقب نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین مشاهده نشده است

دبیر کل ناتو:تاکنون نشانی از عقب نشینی نیروهای روس از مرز اوکراین مشاهده نشده است

تهران-ایرنا- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) مدعی شد که هیچ نشانی از اینکه نیروهای روسیه پس از دستور ولادیمیر پوتین از مرزهای اوکراین عقب نشینی کرده اند، مشاهده نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترزاز بروکسل، ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو یادآورشد: تا این لحظه نشانه ای که ثابت کند روسیه روند عقب نشینی و خارج کردن نیروهایش از مرزهای اوکراین را آغاز کرده وجود ندارد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نشانه ای ثابت کند نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین خارج شده اند را مشاهده نکرده است. این در حالی است که کاخ کرملین اعلام کرده که پوتین دستور داده تا نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین به پایگاههای خود باز گردند.

آدمیرال جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری رویترز گفت: ما گزارش ها در این رابطه که پوتین دستور خروج نیروهای روس از مرزهای اوکراین را داده را مشاهده کرده ایم. اگر این گزارش ها صحت داشته باشد و نیروهای روس در جهت این دستور اقدام کنند، عقب نشینی نیروهای روس از مرزهای اوکراین اقدامی است که مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت. تاکنون نشانه از این عقب نشینی ندیده ایم

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد که ناتو از روسیه خواست تا به وعده هایش در مورد عقب نشینی نیروهای روس از مرزهای اوکراین عمل کند.

در همین حال کی یف اعلام کرد که در حال نظارت بر اوضاع برای تضمین بازگشت نیروهای روس به پایگاههای خود است.

راسموسن همچنین بر لزوم عقب نشینی نیروهای روس از مرزهای اوکراین تاکید کرد و گفت که اگر این اقدام انجام شود، وی نخستین نفری خواهد بود که از این اقدام استقبال خواهد کرد.

دبیرکل ناتو گفت: فکر می کنم این سومین بیانیه پوتین در مورد خروج نیروهای روس است اما تاکنون نشانه ای از عقب نشینی این نیروها ندیده ایم. خروج نیروهای روس از مرزهای اوکراین اولین گام در راستای کاش تنش ها در اوکراین خواهد بود.

دبیرکل ناتو گفت که روسیه و جدایی طلبان در اوکراین باید خویشتندار باشند تا اجازه دهند انتخابات ریاست جمهوری 25 مه اوکراین در زمان تعیین شده برگزار شود. راسموسن افزود: ما از گروهای جدایی طلب حامی روسیه می خواهیم تا به اقدامات غیرقانونی شان پایان دهند. مسکو باید به حمایتهایش از این گروههای مسلح پایان دهد. روسیه باید نشان دهد که اجازه می دهد انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین در زمان مقرر خود برگزار می شود.

مترجمام**9234** 1010
کد N290983

وبگردی