آفتاب

گردشگری رودخانه ای از قابلیت های ویژه استان خوزستان است

گردشگری رودخانه ای از قابلیت های ویژه استان خوزستان است

آبادان- ایرنا- معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: گردشگری رودخانه ای از قابلیت های ویژه استان خوزستان است که باید به آن توجه ویژه شود.

ˈ علی جهاندیده ˈ روز دوشنبه در آیین راه اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر- بصره عراق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع گردشگری دریایی با گرایش دفاع مقدس، می تواند طرح بسیار جذابی برای خوزستان باشد.

وی اظهار کرد: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس می توانند در فواصل زمانی مختلف برنامه های بلند مدت در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس برای نسل های جدید داشته باشند.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ایران با اشاره به وجود پنج هزار و 800 کیلومتر ساحل در ایران افزود: این سواحل مزیت های مختلفی در بخش های مسافری، گردشگری، تخلیه و بارگیری کالا و همچنین موقعیت های ترانزیتی دارند که می توان از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به جمعیت 300 تا 400 میلیون نفری کشورهای همسایه ایران گفت: ایران می تواند پلی بسیار قوی برای اروپا و آسیا و همچنین خاور دور باشد.

وی افزود: هیچ یک از کشورهای همسایه ایران وسعت بنادر و پس کرانه های ایران را ندارند لذا جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سال جاری و سال های آینده از مهمترین مزیت های ایران اسلامی می باشد.

جهاندیده با تاکید بر لزوم لایروبی اروند رود اظهار کرد: لایروبی این رودخانه از طریق دیپلماسی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل برای انجام این کار را دارد.

وی با اشاره به موضوع مدیریت مسافری جزایر افزود: موضوع مدیریت مسافری جزایر در بندر بوشهر و خارک، بندرعباس و جزایر آن از برنامه های مهم سال جاری است.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: افزایش ظرفیت در بندر شهید رجایی، توسعه بندر چابهار، رونق و تکمیل پروژه های مرتبط با دیگر بنادر از جمله امیرآباد در شمال در راستای جذب سرمایه گذاری از دیگر برنامه های سال 93 است.

وی راه اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره با ظرفیت یکهزار و 200 نفر را یادآور شد و افزود: این خط از مزیت های بندر و دریانوردی خرمشهر برای جابجایی مسافران عتبات عالیات به عراق می باشد.

خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره عراق روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مدیرعامل خط کشتیرانی والفجر و جمعی از مسوولان محلی خرمشهر به بهره برداری رسید.ک/3

7100/7279/681
کد N290919

وبگردی