آفتاب

ابرازهمدردی سخنگوی وزارت خارجه با حادثه دیدگان سیل در صربستان، بوسنی و هرزگوین و کرواسی

ابرازهمدردی سخنگوی وزارت خارجه با حادثه دیدگان سیل در صربستان، بوسنی و هرزگوین و کرواسی

تهران - ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب تاسف و تاثر جمهوری اسلامی ایران را در خصوص حادثه وقوع سیل درکشورهای صربستان و بوسنی و هرزگوین و کرواسی که منجر به خسارات فراوان در چندین شهر و نیز جان باختن تعدادی از شهروندان این کشورها شد، ابراز داشت.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «مرضیه افخم» با اعلام همدردی و تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به دولت وملت کشورهای صربستان، بوسنی و هرزگوین و کرواسی، برای خانواده قربانیان این حادثه صبر و شکیبائی مسئلت کرد.

گفتنی است نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی نحوه مشارکت در کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل هستند.

به گزارش ایرنا، وقوع سیل به دلیل بارش باران ندر منطقه بالکان زندگی شهروندان بوسنی و هرزگوین، کرواسی و صربستان را تحت تاثیر قرار داده است به نحوی که تاکنون بیش از 30 نفر تنها در جریان سیل در بوسنی کشته شده اند و مقامات این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده اند.

سیل در کرواسی موجب تخلیه خانه های هزاران نفر شده و یک نفر نیز بر ثر وقوع سیل در این کشور جان باخته است.

مقام های رسمی صربستان نیز اعلام کرده اند که بیش از 15 هزار نفر در سراسر این کشور از مناطق سیل زده به سایر مناطق منتقل شده اند.

سیل بالکان در 120 سال اخیر بی سابقه بوده است و پیش بینی می شود موج جدید سیل و باران از دوشنبه شب بالکان را فرا گیرد.

مقام های رسمی بوسنی و هرزگوین نیز اعلام کردند، سیل به بیش از یک میلیون نفر آسیب رسانده است. حدود یک سوم مناطق این کشور شامل خانه ها، جاده ها و خطوط راه آهن زیر آب رفته است.

سیام 9173**1572
کد N290805

وبگردی