آفتاب

تدابیر امنیتی در کنیا تشدید شد

تدابیر امنیتی در کنیا تشدید شد

تهران-ایرنا- دولت کنیا تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه های خارجی، ساختمان های سازمان ملل و تاسیسات زیربنایی این کشور در بحبوحه تهدید وقوع حملات تروریستی را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، پلیس کنیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی در فرودگاه کنیا تشدید شده و مسافران برای ورود به این فرودگاه مورد بازرسی قرار می گیرند.

یک مقام امنیتی کنیا گفت: برای تامین امنیت و حفظ جان شهروندان ، در تمامی فرودگاهها، سفارتخانه های خارجی و تاسیسات زیربنایی این کشور تدابیر امنیتی افزایش یافته است.

این در حالی است که در روزهای اخیر تهدیدهایی مبنی بر وقوع حملات تروریستی در کنیا بارها مطرح شده است.

دفتر سازمان ملل در نایروبی نیز تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. مدیرکل دفتر سازمان ملل در نایروبی گفت: متاسفانه کنیا طی هفت ماه گذشته هدف حملات گروههای تروریستی قرار گرفته که نمونه اخیر آن حمله 16 مه در یک بازار این کشور بود.

وی خاطر نشان کرد که عوامل سازمان ملل نیز در برابر این اقدامات تروریستی مصون نیستند و اینکه سازمان ملل نسبت به امنیت کارکنان این سازمان در نایروبی و خانواده هایشان نگران است.

افزایش تدابیر امنیتی در کنیا در حالی گزارش شده است که در روزهای اخیر کشورهای غربی به شهروندان غربی برای سفر به کنیا هشدار داده و اعلام کردند که تهدیدها برای وقوع حملات تروریستی در کنیا افزایش یافته است.

تحلیل گران بر این باورند که این نوع تهدیدها می تواند چالشی جدید برای کنیا و همچنین صنعت گردشگری این کشور باشد.

با این حال رییس جمهوری کنیا قول داده است تا به اقدامات ضدتروریستی دراین کشور ادامه دهد و از نیروهای امنیتی این کشور خواست در برابر هر تهدید امنیتی هوشیار باشند.

کنیا پیش از این هدف حملات شبه نظامیان گروه ˈالشبابˈ قرار گرفته بود.

مترجمام**9234**5981
کد N290800

وبگردی