آفتاب

وزیر کشور: کارت هوشمند ثبت احوال تا پایان برنامه پنجم عملیاتی می شود

وزیر کشور: کارت هوشمند ثبت احوال تا پایان برنامه پنجم عملیاتی می شود

تهران - ایرنا- وزیر کشور با تاکید بر لزوم الکترونیکی کردن امور ثبت احوال گفت: کارت هوشمند تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه در مراسم گردهمایی مدیران ثبت احوال افزود: ما برای اجرای طرح کارت هوشمند ثبت احوال در کشور تکلیف قانونی داریم و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی بر ضرورت حمایت بیشتر دولت از سازمان ثبت و احوال تاکید کرد و یادآور شد: برنامه ای که از مسوولان سازمان ثبت احوال خواسته شده این است که بعد تحلیل آمار را در این سازمان تقویت کنند و واحدهای پژوهشی فعال تر شوند تا بتوانیم به اعداد و ارقامی که استخراج می شوند، روح پویایی و زندگی بدهیم.

وزیر کشور همچنین گفت: آمار استخراجی در سازمان ثبت احوال باید نشانه و شیوه هایی برای مسوولان، برنامه ریزان و تصمیم سازان کشور باشد تا از آن آمار به نحو موثر استفاده کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که به دنبال ثبت احوال پویا و موثر و کاربردی هستیم، افزود: این سازمان فعالیت موثر و مهمی دارد هر چند در اذهان عمومی این گونه تلقی نشود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است در حوزه تجهیز فنی الکترونیکی با به روز و آنلاین کردن فعالیت ها بتوانیم تحرک جمعیت را به روز، سنجش و اندازه گیری کنیم که در آن صورت نگاه و نگرش ما کاملا با گذشته متفاوت می شود.

وزیر کشور با تاکید بر این که مسیر فناوری نوین سازمان ثبت احوال مسیر خوبی است، گفت: این سازمان در حال نو شدن و استفاده از تجهیزات الکترونیکی است.

رحمانی فضلی با بیان این که آمار جمعیت بالاترین و مهترین آمار کشور بشمار می رود، تصریح کرد: هر چند موضوع جمعیت در نگاه عام و ظاهری موضوعی ساده است اما با توجه به تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن موضوعی با اهمیت است.

وی با تاکید بر وجود ثبات سیاسی در امور داخلی کشور ادامه داد: امید و نشاط بر جامعه حاکم است و هماهنگی و همکاری میان قوا بسیار خوب است.

وزیر کشور با بیان این که برخی صحبت های غیر منصفانه و غیر مودبانه را عمومی نمی دانیم، اظهارداشت: مردم تکیه گاه دولت هستند، بدون کمک مردم موفق نخواهیم بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: عده ای بدنبال بی اعتماد کردن مردم نسبت به دولت و حاکمیت هستند اما اراده عمومی در دولت تجلی یافته است.

گردهمایی مدیران ثبت احوال امروز با حضور وزیر کشور، مسوولان این سازمان در وزارت کشور برگزار شد.

سیام/(3) 9136**1336
کد N290677

وبگردی