آفتاب
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

فقه برای مدیریت شهری و شهرسازی حرفی برای گفتن دارد

فقه برای مدیریت شهری و شهرسازی حرفی برای گفتن دارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: قم باید به پایلوت مدیریت شهری اسلامی تبدیل شود تا الگوی مناسب را به جهان ارائه نماید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت الله محسن اراکی در نشستی با شهردار قم افزود: فقه ما در تمامی ساختارها حرفی برای گفتن دارد و در عرصه‌های مختلف وارد عمل می‌شود.

وی بیان کرد: موضوع مدیریت شهری و شهرسازی از مسائلی است که فقه ما حرفی برای گفتن دارد که باید در این زمینه کار شده و مطالب مرتبط با مدیریت شهری استخراج شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در خصوص ارتفاع ساختمان‌ها، فاصله میان آنها، جایگاه خدمات عمومی در شهرها و.... روایات بسیاری وجود دارد که باید این مسائل استخراج و مد نظر قرار گیرد.

اراکی اظهار کرد: می‌توانیم یک مهندسی فقهی برای شهر اسلامی ارائه کنیم، شهرسازی مبتنی بر مبانی غربی آثار منفی بسیاری دارد که باید اجازه نداد که سبک و سیاق فرهنگ‌های دیگر در کشور ما رسوخ کند.

وی با اشاره به جایگاه قم گفت: این شهر القرای جهان تشیع به شمار می‌رود و از این رو شهرداری قم باید در مسائل فقه اسلامی مدیریت شهری تلاش کند و با پژوهش و تحقیق در گسترش آن بکوشد.

انتهای پیام

کد N290668

وبگردی