آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مقام و لباس ظاهری، نشانه برتری نیست

مقام و لباس ظاهری، نشانه برتری نیست

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مقام و لباس ظاهری، نشانه برتری نیست پس باید با نیت خالص و تقوای الهی برای زندگی دنیا و آخرت تلاش کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مقام و لباس ظاهری، نشانه برتری نیست پس باید با نیت خالص و تقوای الهی برای زندگی دنیا و آخرت تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی و روسای کلانتری‌های کشور با تاکید بر تقوای الهی و اخلاص در عمل گفت: افرادی که در اعمال خود اخلاص و تقوا دارند و هر عملی را در جهت رضای خداوند انجام می‌دهند همواره مورد عنایت و توجه معبودشان قرار می‌گیرند.

این استاد حوزه تصریح کرد: نیت خالص و تقوا ملاک ارزش نزد خداوند است و مقام و لباس ظاهری نشانه برتری نیست پس باید با نیت خالص و تقوای الهی برای زندگی دنیا و آخرت تلاش کنیم.

وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم در خصوص جایگاه تقوا در زندگی افزود: عده‌ای در دنیا معتقد هستند که باید برای آخرت تلاش کنند زیرا علاوه بر زندگی دنیوی، آخرتی نیز در محاسبه اعمال وجود دارد که این افراد از سعادت دنیا و آخرت بهره مند می‌شوند.

علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: اما دسته‌ای از مردم هدف از خلقت را زندگی دنیوی می‌دانند و اعتقادی به نتیجه عمل و قیامت ندارند که این افراد اهل جهنم و زیان کار خواهند بود.

وی با بیان این‌که «دنیا مزرعه آخرت است» افزود: همه تلاش انسان باید در پی زندگی آخرت و سعادت اخروی باشد و با اعمال نیک خود، آخرتش را آباد کند و تنها به زندگی دنیوی و مادی نیندیشد آن گاه به مقام قرب الهی خواهد رسید.

این استاد حوزه اظهار کرد: از مهم‌ترین مشکلاتی که انبیا و اولیاء الهی با آن مواجه بودند عدم شناخت فواید عبودیت و بندگی در نزد خدا بود چرا که مردم تنها آنچه در ظاهر می‌دیدند را باور می‌کردند به همین دلیل آنانی که ایمان واقعی به آنچه دیده نمی‌شود دارند جایگاه و اجر خاصی در نزد خدا دارند.

وی در ادامه به گوشه‌هایی از زندگی سلمان فارسی در تقوا و اخلاص عمل اشاره کرد و گفت: سلمان از خدای متعال عمر فراوانی گرفت و در طول زندگی خود پیامبر(ص) و امامان و پیشوایان ما را یاری رساند و در برابر دشمنان و جاهلان با صبر و شکیبایی پاسخ می‌گفت.

علوی گرگانی در پایان با تاکید بر خدمت خالصانه به مردم خاطرنشان کرد: لباس ظاهری نشانه برتری نیست و تقوای الهی در نزد خداوند ارزش دارد به همین دلیل در خدمت خالصانه به مردم تلاش کنید که خداوند بهترین اجر و پاسخ را به شما خواهد داد.

انتهای پیام

کد N290667

وبگردی