آفتاب
 نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان در دیدار با  سفير ایران : 

ايران نقش بارزي در ثبات و استقرار كشورهاي منطقه دارد

ايران نقش بارزي در ثبات و استقرار كشورهاي منطقه دارد

نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان با حضور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دريك بلامبلي، نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان با حضور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفتگو كرد.

دريك بلامبلي در اين ملاقات ضمن استفسار از آخرين وضعيت همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي منطقه بر تاثير مثبت اين همكاري ها بر لبنان تاكيد ورزيد و اظهار داشت: بدون شك جمهوري اسلامي ايران نقش بارزي در ثبات و استقرار كشورهاي منطقه از جمله لبنان دارد.

نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان با اشاره به ثبات و استقرار لبنان و بهبود نسبي وضعيت امنيتي اين كشور اظهار داشت: تداوم اين وضعيت خواست جامعه بين الملل بوده و در اين راستا تمامي تلاش خود را به كار خواهيم بست.

وي افزود: توافق جريان هاي مختلف سياسي لبنان از اهميت به سزايي برخوردار بوده و در برهه كنوني حصول چنين توافقي در خصوص انتخابات رياست جمهوري از اهميت مضاعفي برخوردار است.

غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تشريح آخرين وضعيت همكاري هاي منطقه اي كشورمان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار همگرايي كشورهاي منطقه با يكديگر بوده و در اين راستا از هيچ كوششي دريغ نورزيده است.

ركن آبادي افزود: همگرايي كشورهاي منطقه تاثير به سزايي در ثبات و استقرار منطقه از جمله لبنان داشته و جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياست اصولي خود همواره بر حفظ ثبات و استقرار لبنان تاكيد داشته و در اين راستا از هيچ كوششي دريغ نورزيده است.

کد N290651

وبگردی