آفتاب

پوتین دستور بازگشت نظامیان روسیه از مرزهای اوکراین را صادر کرد

پوتین دستور بازگشت نظامیان روسیه از مرزهای اوکراین را صادر کرد

رئیس جمهوری روسیه به نظامیان این کشور دستور داد از مناطق نزدیک مرز اوکراین به پادگان ها بازگردند.


به گزارش خبرگزاری مهر، با پایان رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور دستور داده است نظامیان روس به پادگان ها بازگردند. خبرگزاری اینترفکس روسیه با اعلام این خبر نوشت پوتین طی حکمی به وزارت دفاع روسیه خواستار بازگشت نظامیان روسیه از مرز اوکراین شده است.





بر این اساس رزمایش نظامی روسیه که از اوایل سال 2014 در مناطق بریانسک، روستوف و بلگورود برگزار شده است به پایان رسیده و نظامیان شرکت کننده در آن باید به پادگان ها بازگردند. این در حالی است که ناتو اعلام کرده هیچ نشانه ای مبنی بر خروج نظامیان روس از این مناطق دیده نشده است.





در همین رابطه یک افسر پیمان آتلانتیک شمالی به روزنامه اشتاندارد اتریش گفت: ما هیچ تحرکی در این زمینه مشاهده نکرده ایم و نمی توانیم صحت این خبر را تایید کنیم. بنا بر اعلام ناتو در مرزهای مناطقی که شاهد درگیری گروه های جدایی طلب اوکراین با نظامیان دولتی این کشور هستند، حدود 40 هزار نظامی روس مستقر شده اند.





پوتین در هفتم ماه می نیز از خروج بخشی از نظامیان روسیه از مناطق مرزی اوکراین و بازگشت آنها به کشور خبر داده بود. در این تاریخ نیز مقامات آمریکا و ناتو تاکید کردند نشانه ای از خروج نظامیان روسیه از این مناطق مشاهده نکرده اند.





گفتنی است امروز "سرگئی لاوروف" و "فرانک والتر اشتاین‌ مایر" وزرای خارجه روسیه و آلمان درباره روشهای موجود برای کاهش تنش ها در اوکراین و نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در حل بحران در این کشور گفتگوی تلفنی کردند.



کد N290537

وبگردی