آفتاب

چرا از دولت احمدی نژاد استعفا دادم؟

چرا از دولت احمدی نژاد استعفا دادم؟

در دولت محمود احمدی نژاد نخستین وزیری که از قطار کابینه او پیاده شد من بودم. تا کنون در رابطه با دلایل استعفا و متن آن هیچ گونه توضیحاتی نداده ام اما ترجیح من این است که در حال حاضر متن استعفایم در دولت نهم را با جزییات تمام منتشر کنم.

اللهم غیر سوء حالنا الی احسن الحال

ریاست محترم جمهوری اسلامی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد

سلام علیکم

احتراما ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به استحضار میرساند همانگونه که حضرتعالی در معرفی اینجانب به مجلس شورای اسلامی فرمودید (ایشان وزیر متعهد، متخصص و مدیر می باشد) تلاشی کرده ام تا بتوانم ضمانت یاد شده را به نحو احسن اجرا نمایم و در مدت حدود 10 ماه خدمتگذاری مواردی به شرح ذیل انجام گردیده یا در حال انجام می باشد.

- تشکیل شورای عالی استراتژیک در وزارت رفاه و تامین اجتماعی

- جمع آوری اطلاعات بیمه شدگان به منظور رفع هم پوشانی از طریق بکارگیری کدملی

- پشنهاد اصلاح اساسنامه های سازمان های تابعه

- تکمیل و ارزیابی  اجرای کارت هوشمند جهت بیماران خاص

- اعمال روشهای مدیریت منابع و مصارف در سازمان های تابعه و اقدام به ارزیابی آنها

- تعیین اولویت های واگذاری سهام عدالت

- گسترش چند انجمن از 4 استان به 15 استان

- تدوین اجرای بند (و)  تبصره 15 بودجه سال 85 به میزان 370 میلیارد تومان (اصلاح ساختار سبد غذایی اقشار آسیب پذیر)

- بررسی قوانین حاکم بر سازمان های تابعه و ارائه بینش مربوطه

- اتمام مرحله اول 18 میلیون روستایی جهت بیمه درمان و بکارگیری 6000 پزشک و 4000  ماما در سراسر کشور که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

- گسترش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سطح کشور به منظور بهره مندی از بازنشستگی و از کارافتادگی ایشان (تاکنون حدود 250 هزار خانوار بیمه شده اند)

- ترسیم حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به مبلغ ماهیانه 2000000 ریال

- تشکیل ستاد اجرایی قانون جامع مسولان- تشکیل جلسات شورای سالمندان و بیماران روانی مزمن که سالها بدون توجه باقی مانده بود.

- بهینه کردن هزینه پزشک و دارو و اقدام به استقرار سیستم اطلاعات مربوطه جهت جلوگیری از هزینه های غیرضروری که همه ساله میلیاردها ریال بوده است.

و...

همچنین صرفا به منظور اظهار توجه دولت به جوانان و ورزش و پیشگیری از بیماریهای مربوطه، خارج از برنامه های محوله با هماهنگی حضرتعالی و سازمان تربیت بدنی کشور.

مسئولیت باشگاه استقلال را که زحمات بسیار به همراه داشت پذیرفتم و خوشبختانه بعد از چندین سال قهرمانی کشور به ارمغان آورده شد و بنابراظهار حضرتعالی در دولت شادی مردم بسیار قابل توجه و احترام بوده است.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم باید به استحضار برسانم علیرغم تلاش های انجام شده موانع زیادی در کارها وجود داشت که هم شفاها و کتبا به استحضار رساندم که باعث می شود نتوانم اصل 137 قانون اساسی را رعایت نمایم لذا از آن  بزرگوار تقاضا دارم عذر حقیر را جهت ادامه فعالیت بپذیرید انشالله به حق ماه مبارک رمضان خداوند مهربان از همه ما راضی باشد.

 

پرویز کاظمی

85/7/2

 

کد N290516

وبگردی