آفتاب

سازمان امنیت و همکاری اروپا:انتخابات اوکراین در آرامش برگزار می شود

سازمان امنیت و همکاری اروپا:انتخابات اوکراین در آرامش برگزار می شود

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به رغم تنش های موجود در شرایط نسبتا عادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، ˈولفگانگ آیشینگرˈ از مقام های ارشد سازمان امنیت و همکای اروپا افزود: انتخابات ریاست جمهوری اوکراین یکشنبه آینده و در زمان پیش بینی شده در شرایط نسبتا طبیعی برگزار خواهد شد.

وی در عین حال افزود: با این وجود در مناطق شرقی اوکراین که در کنترل نیروهای جدایی طلب است برگزاری این انتخابات با دشواری هایی روبه رو خواهد شد.

آیشینگر تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سراسر این کشور در فضایی نسبتا آرام برگزار می شود و فقط در مناطق بحران زده که کمتر از 10 درصد کل کشور را تشکیل می دهد دشواری هایی وجود دارد.

مقام ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا ادامه داد: در شرایط کنونی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حادثه مهم و مثبتی برای اوکراین محسوب می شود چراکه کار را برای مخالفانی که مدعی نداشتن مشروعیت دولت ˈکی یفˈ هستند دشوار می کند.

این مقام سازمان امنیت وهمکاری اروپا یادآورشد که باید اذعان داشت که انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین به تنهایی نمی تواند همه مسایل این کشور را حل کند.

وی افزود: باید واقع بین بود. انتخابات قادر نیست جدایی طلبان را وادار کند که دست از خشونت برداشته و سلاح های خود را بر زمین بگذارند.

آیشینگر از کارشناسان مطرح مسایل بین المللی است و پیشتر سفیر آلمان در آمریکا و انگلیس بوده است.

وی از شخصیت های سیاسی است که در گفت و گوهای صلح بوسنی و امضای توافقنامه صلح ˈدیتونˈ که به جنگ این کشور با صربستان پایان داد شرکت داشت.

اروپام **1583 **1010
کد N290468

وبگردی