آفتاب

سومین نشست بین المللی کمیته مساعی حمیده برگزار می شود

سومین نشست بین المللی کمیته مساعی حمیده برگزار می شود

کوالالامپور - ایرنا – معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری سومین نشست بین المللی کمیته مساعی حمیده برای بررسی و میانجیگری و حل بحران ها و مشکلات کشورهای اسلامی خبرداد.

محمدحسن تبرائیان روز دوشنبه پیش از ترک کوالالامپور به خبرنگار ایرنا، گفت: کمیته مساعی حمیده بدنبال برگزاری سومین نشست خود در آینده نزدیک با حضور علماء و نخبگان برای حل بحران ها و مشکلات کشورهای اسلامی و میانجیگری و رفع شبهات است.

وی گفت سومین نشست این کمیته در یکی از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد و در خصوص افراط گرایی نیز در آن بحث و تبادل نظر می شود.

نخستین نشست این کمیته اردیبهشت ماه سال گذشته در بیرون و دومین نشست آذرماه سال قبل در آنکارا برگزار شد. حزب اسلامگرای سعادت ترکیه میزبان نشست دوم بود که با حضور شماری از شخصیت های جهان اسلام برگزار شد.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مورد تاریخ و مکان برگزاری این کمیته توضیح نداد اما گفت که به زودی در یکی از کشورهای اسلامی برگزار و مسایل و مشکلات جهان اسلام در آن مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

کمیته مساعی حمیده دی ماه سال گذشته نیز همزمان با بیست وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران نشستی برگزار کرد و در آن مشکلات و بحران های کشورهای اسلامی در جمع علمای مسلمان مورد بررسی قرار گرفت.

در این کمیته آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محمد علی تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلامی وعضو شورای مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عبد الرحیم علی مشاور رئیس جمهور سودان، جعفر عبدالسلام رئیس اتحادیه دانشجویی دانشگاه های جهان اسلام و شمس الدین عبدالغنی رئیس مجمع علماء مالزی و دیگر علمای جهان اسلام شرکت داشتند.

هدف از تشکیل کمیته مساعی حمیده (صلح اسلامی)، ارائه راهکار برای حل بحران ها در جهان اسلام است.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای شرکت در اجلاس بین المللی آزادی مسجدالاقصی و بیت المقدس و دفاع از مظلوم به مالزی سفر کرده است.

این اجلاس دو روزه در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور مالزی برگزار و در بیانیه پایانی آن دو پیشنهاد ایران برای تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و دفاع از اقصی و بیت المقدس و تشکیل جماعت تقریب در مالزی مورد موافقت و تاکید قرار گرفت.

آساق**1611
کد N290262

وبگردی