آفتاب
در دیدار نمایندگان چهار محال و بختیاری در مجلس:

روحانی: از حضور سرمایه گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور استقبال می کنیم

روحانی: از حضور سرمایه گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور استقبال می کنیم

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در دیدار نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دولت در توسعه گردشگری، زمینه سازی برای حضور بخش خصوصی است و ما از حضور سرمایه گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور استقبال می کنیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» با تاکید بر توسعه زیرساخت های گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: طبیعت زیبا و بی نظیر این استان می تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت تسهیلات و امکانات لازم را برای بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی و زمینی و ساخت هتل در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به معضل کم آبی و رعایت حق آبه استان های کشور و تشکیل جلسه ویژه آب اشاره کرد و گفت: از نظر دولت مردم در هر استان که باشند ایرانی هستند و دولت نیز به دنبال توسعه کشور است.

روحانی تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد تا با توزیع عادلانه آب، اجحافی در حق هیچ استانی از کشور نشود.

وی همچنین با یادآوری طرح های دولت برای آبیاری نوین زمین های کشاورزی استان های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، دولت حمایت های لازم را از طرح هایی که به بهینه سازی مصرف در بخش آب های آشامیدنی و غیرآشامیدنی می شود، انجام می دهد.

پیش از سخنان رییس جمهوری، نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با یادآوری مشکلات این استان همچون انتقال غیرکارشناسی آب به استان های همجوار و پیامدهای ناگواری چون افزایش بیکاری و مهاجرت، خواستار تعیین تکلیف در شورای عالی آب و تکمیل سریع تر طرح های سدسازی در چهارمحال و بختیاری شدند.

نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس با تاکید بر استعدادها و ظرفیت های بالقوه این استان در حوزه گردشگری و کشاورزی اظهار امیدواری کردند که با کمک دولت در راه اندازی صنایع مرتبط با نفت و پترویشیمی، گسترش پردازها، تکمیل راه ها استان بر مشکلات موجود غلبه خواهد کرد.

همچنین نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس ضمن اعلام حمایت از سیاست های داخلی و خارجی دولت از رییس جمهوری دعوت کردند تا در نزدیک ترین زمان با حضور در این استان ضمن دیدار با مردم از نزدیک در جریان مشکلات و ظرفیت های چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

سیام.1336
کد N290226

وبگردی