آفتاب
الاخبار :

میشل عون به سید حسن نصرالله اعتماد کامل دارد

میشل عون به سید حسن نصرالله اعتماد کامل دارد

رهبر جریان ملی آزاد لبنان در گفتگویی که با یک رسانه در این کشور انجام داده از اعتماد کامل به دبیر کل حزب الله سخن گفت و خود را رئیس جمهوری توافقی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار گزارش داد: میشل عون به ریاست جمهوری خود تا حد زیادی اعتماد دارد و با توجه به کانالهایی که با همه گروههای لبنانی دارد به این نتیجه رسیده است که تنها نامزدی است که قادر به توافق میان طوایف سنی،شیعی و مسیحی است.

این رسانه گزارش داد: میشل عون بیش از هر زمان دیگری به وعده های سعد حریری اعتماد دارد، اما هنوز موضع قطعی عربستان سعودی را نمی داند.وی بر گفتگو و تفاهم میان لبنانی ها برای حل مشکلات تاکید دارد.وی به تفاهم با ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان علاقه مند است.

این روزنامه نوشت: کسانی که این روزها میشل عون را ملاقات می کنند به خوبی متوجه می شوند که وی از روابط  روبه گسترش خود با حریری و اعتماد کامل به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سخن می گوید.میشل عون از تغییرات بین المللی و منطقه ای مطمئن است.هنگامی که جبران باسیل وزیر خارجه لبنان و داماد میشل عون با عبدالفتاح السیسی دیدار کرد از موضع واحد مصر در قبال همه نامزدهای ریاست جمهوری در لبنان مطلع شد.

این رسانه می نویسد: میشل عون با علی عواض العسیری سفیر سعودی ها در لبنان دیدار کرده است اما هنوز از مواضع عربستان آگاه نیست نمی داند که حریری مورد حمایت عربستان سعودی چه موضعی دارد؟آیا تفاهم میان ایران و عربستان درباره دولت آینده عراق به نفع ژنرال است یا خیر؟

کد N290193

وبگردی