آفتاب

درخواست ظریف از رئیس قوه قضاییه عراق برای رسیدگی به مشکلات ایرانیان زندانی

درخواست ظریف از رئیس قوه قضاییه عراق برای رسیدگی به مشکلات ایرانیان زندانی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس قوه قضاییه عراق با طرح پاره ای از مشکلات ایرانیان زندانی در عراق خواستار تلاش قوه قضائیه عراق برای رفع این قبیل مشکلات شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح روز دوشنبه میزبان مدحت محمود رئیس شورایعالی قضایی عراق و هیئت همراه وی که برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می برند، بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک به دولت و مردم عراق برای برگزاری موفق انتخابات در این کشور که علیرغم فشارهای خارجی و تلاش گروههای تروریستی و افراطی انجام پذیرفت. از اینکه مردم عراق در مسیر وحدت ملی گام برداشته اند ابراز خرسندی کرد.

 ظریف با اشاره به پیوندهای عمیق و مستحکم میان دوکشور و دو ملت ، حرکت در مسیر یک روابط راهبردی را بسیار با اهمیت خواند و تبادل هیئتها بین دو کشور در سطوح عالی و همچنین ارتقاء روابط دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی ، تجاری و فنی را نشانگر عزم موجود در این زمینه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه روابط ایران و عراق را به نفع مردم دو کشور و منطقه دانست.

ظریف همچنین باتوجه به جایگاه قوای قضائیه در جمهوری اسلامی ایران و عراق روابط در این حوزه را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد روابط در این بخش هر چه بیشتر تقویت گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با طرح پاره ای از مشکلات ایرانیان زندانی در عراق خواستار تلاش قوه قضائیه عراق برای رفع این قبیل مشکلات شد.

مدحت محمود رئیس قوه قضائیه عراق نیز در این دیدار برگزاری انتخابات در عراق را تبلور خواست مردم این کشور دانست و با اشاره به اهداف هیئت عالیرتبه قضایی عراق در سفر به کشورمان خصوصا آشنایی با تجربه ایران در موضوعات قضائی ، روابط مردمی دو کشور را دیرینه دانست و تلاشهای انجام شده در  حوزه قوه قضائیه عراق در خصوص احکام قضایی برای ایرانیان زندانی در عراق را تشریح کرد.

کد N290188

وبگردی